اقتصادصنعت و معدن

بزودی تحولات بزرگی در اقتصاد و صنعت کشور رقم خواهد خورد

رئیس هیات امنای خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان، از تصمیم سازان و مسئولان خواست تا در جنگ اقتصادی، به جوانان و بخش خصوص اعتماد کنند و افزود: بزودی شاهد تحولات بزرگی در اقتصاد و صنعت کشور توسط جوانان خواهیم بود.

 

به گزارش پایگاه خبری تولید آنلاین؛ علی صدری در نشست خبری دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان، تصویب قوانین و مقررات خلق الساعه را یکی از چالش های اصلی تولیدکنندگان صادرکنندگان برشمرد و گفت: با همکاری مجلس و دولت در حال رفع برخی موانع تولید و صادرات هستیم.
دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان، مدیران جوان و چهره های ماندگار و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران، اظهار کرد: در دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان از ۳۷ چهره ماندگار، مدیر جوان و واحد صنعتی، معدنی و خدماتی تجلیل و تقدیر می شود.
صدری ادامه داد: در این دوره چهار چهره ماندگار، ۱۸ مدیر جوان، هشت واحد صنعتی، ۲ واحد معدنی، سه واحد خدماتی، یک پژوهشگر نمونه و یک شهرک صنعتی بخش خصوصی نمونه برگزیده شدند.
وی درباره چگونگی شاخص های ارزیابی افراد و واحدهای نمونه و راستی آزمایی آنها گفت: شاخص های ارزیابی مانند نسبت ظرفیت تولید یک ساله منتهی به سال ۱۳۹۶ و مقایسه آن با دوره پیش از آن، اشتغال ایجاد شده، اشتغال موجود، نبود موانع صادراتی، میزان صادرات و رشد آن و همچنین ابتکارها و نوآوری هاست.
دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان، مدیران جوان ثبت در بانک های اطلاعاتی، داخلی سازی خطوط تولید، توجه به تحقیق و توسعه و شمار شاغلان در این بخش، برخورداری از آزمایشگاه، ارائه کالاهای جدید، کاربرد اقتصادی تحقیقات، توسعه واحدها، تعمیر و بازسازی و به روزرسانی واحدها، را از جمله موارد دیگر ارزیابی ها دانست.
وی ادامه داد: کاهش مصرف انرژی، نظام مشارکتی و استفاده از نظرسنجی، توجه به ورزش، مسئولیت پذیری اجتماعی، تحقق استانداردهای ملی، بین المللی و کیفیت، ارائه خدمات رفاهی، ثبت اختراعات و همچنین حضور در سازمان های مردم نهاد و تشکل ها، دیگر شاخص های در نظر گرفته شده برای برگزیدگان این دوره از جشنواره است.
صدری اظهار کرد: در بخش چهره‌های ماندگار و مدیران جوان شاخص هایی مانند مدرک تحصیلی، سوابق تحقیقاتی و پژوهشی، دوره های تخصصی مرتبط طی شده توسط افراد، تالیف، ترجمه و نگارش مقاله و انتشار آنها، عناوین و افتخارات، سوابق کار تولیدی، اجرایی‌ نظارتی و مدیریتی، ارائه خدمات برجسته ملی و بین المللی و همچنین ثبت ابتکار، اختراع و خلاقیت ها مورد ارزیابی قرار گرفت.
گفتنی است؛ دوازدهمین جشنواره ملی تولیدکنندگان و مدیران جوان و دهمین دوره معرفی چهره های ماندگار صنعت، معدن و تجارت ایران روز دوشنبه ۱۹ آذرماه در سالن همایش های بین المللی صداوسیما برگزار خواهد شد. در جشنواره امسال ۱۳ وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت حضور خواهند داشت.
به گفته صدری، هفت نفر داور از بخش نیروی انسانی خانه‌های صنعت، معدن و تجارت استان ها در این جشنواره به همکاری دعوت شدند. همچنین برای بررسی صحت و سقم مستندات، کمیته علمی از واحدهای مورد نظر بازدید و با افراد مصاحبه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا