اصفهانکشاورزی و صنایع غذایی

۸۰۰ میلیارد تومان در بخش های مختلف کشاورزی اصفهان سرمایه گذاری شد

به گزارش تولید آنلاین ،محسن مهرعلیزاده در مراسم افتتاحیه همزمان ۲۰۶ طرح و پروژه بخش کشاورزی استان در شرکت فرآوری محصولات کشاورزی سنجابک شهرک صنعتی مورچه خورت از توابع شهرستان شاهین شهر و میمه با اشاره به رویکرد این شرکت در افزایش تولید و صادرات، اظهارداشت: تولید محصولات کشاورزی با توجه به کم‌آبی موجود با مشکل مواجه است و با توجه به سابقه فعالیت‌های کشاورزی در این مناطق انجام این‌گونه اقدامات با برنامه‌ریزی‌های خاص به خوبی امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: با فعالیت‌های مطلوب سازمان جهاد کشاورزی استان در مجموع از سال گذشته تاکنون ۸۰۰ میلیارد تومان در این زمینه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

استاندار اصفهان فعالیت‌هایی از قبیل صنایع تبدیلی و صنایع بسته‌بندی را ارزشمند دانست و تصریح کرد: باید به سمت فعالیت‌هایی حرکت کنیم که با شرایط کم‌آبی سازگاری داشته و براساس آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید نگاهی صادرات‌محور در تولید محصولات داشته باشیم، گفت: افزایش اشتغال و ارزآوری از نیازهای امروز استان و کشور به شمار می‌رود و با این‌گونه اقدامات بخشی از نیازهای ارزی کشور نیز تأمین خواهد شد.

مهرعلیزاده با بیان اینکه اقتصاد در یک سیکل محدود موفقیت قطعی نخواهد داشت، بیان کرد: اقتصاد زمانی که در یک سیکل آزاد بوده و با بیرون ارتباط داشته باشد و تبادل ارز و کالا صورت گیرد، می‌تواند به رونق هرچه بیشتر کمک کند.

وی با تأکید بر اینکه جوانان باید در راستای برندسازی در کارها و محصولات مختلف اقدام کنند، افزود: این کار نیازی به سرمایه‌گذاری بالایی نخواهد داشت و باید با ساختن برندهای بین المللی و سفارش محصولات در داخل با بسته بندی مناسب در زمینه‌های مختلف صادرات را افزایش دهند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ایجاد همدلی واسط در راستای توسعه صادرات سبب جهت‌گیری تولید و افزایش اشتغال خواهد شد، ادامه داد: سیستم‌های اداری نیز در این زمینه بدون هیچ محدودیتی جوانان را حمایت خواهند کرد تا این دیدگاه گسترش یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید از سرمایه‌گذاری در استان حمایت شود، گفت: سرمایه‌ گذاری‌های معطوف به صادرات رمز موفقیت ما خواهد بود.

به مناسبت دهه مبارک فجر ۲۰۶ طرح بخش کشاورزی با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۴۴۹ میلیارد ریالی دولت و بخش خصوصی در استان اصفهان به بهره‌برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا