اقتصاد

۸۰۰۰مگاوات کمبود برق داریم/ اصلاح ۴هزارمگاواتی بَدمصرفی در برق

از مجموع کسری ۸۰۰۰مگاواتی نیاز تأمین برق برای تابستان سال آینده، ۴۰۰۰مگاوات از محل افزایش ظرفیت عملی تولید در بخش حرارتی تأمین خواهد شد و ۴۰۰۰مگاوات از نیاز مصرف کاسته خواهد شد.

 

به گزارش تولید آنلاین، با رسیدن به روز پایانی تابستان ۹۷، ایام پیک مصرف برق ایران در سال ۹۷ نیز به پایان می‌رسد و خاطره خاموشی‌های امسال نیز رفته رفته در سایه تأمین مستمر برق در کشور در اذهان عمومی کمرنگ و کمرنگ‌تر می‌شود.

بیشترین مصرف لحظه‌ای برق در سال ۹۷ در میانه روز بیستم تیرماه سال جاری به‌میزان ۵۷ هزار و ۹۷ مگاوات به ثبت رسید. اگرچه در این لحظه فقط ۴۹ هزار مگاوات تولید برق در کشور داشتیم اما در تابستان سال جاری سقف عملی تولید برق کشور ۵۲ هزار و ۸۰۰ مگاوات بود.

رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص نیاز پیک تابستان سال ۹۸ گفت: “برآوردمان این است که در اوج مصرف تابستان ۹۸ بیش از ۶۱ هزار مگاوات نیاز مصرف داشته باشیم در حالی که ظرفیت قابل اتکای عملی موجود ما ۵۳ هزار مگاوات است، بنابراین برای تابستان سال آینده بایستی این کسری ۸هزار مگاواتی را تأمین کنیم”.

طبق اعلام وزیر نیرو، مقرر شده تا پیش از شروع پیک تابستان ۹۸، حدود چهار هزار و ۲۰۰ مگاوات ظرفیت جدید عملی تولید برق حرارتی به ظرفیت عملی ۵۳ هزار مگاواتی تولید برق کشور افزوده شود و فاصله نیاز ۶۱ هزار مگاواتی تا ظرفیت عملی حدود ۵۷ هزار مگاواتی با طرح‌های مدیریت مصرف و مدیریت تقاضا جبران شود.

به‌عبارتی از مجموع کسری ۸۰۰۰ مگاواتی نیاز تأمین برق برای تابستان سال آینده، ۴۰۰۰ مگاوات از محل افزایش ظرفیت عملی تولید در بخش حرارتی تأمین خواهد شد و ۴۰۰۰ مگاوات از نیاز مصرف کاسته خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا