اقتصاداقتصاد بین الملل

۲۷ درصد سود اقتصاد جهانی در جیب یک درصد جمعیت

به گزارش تولید آنلاین به نقل از مجله نیویورک، از سال ۱۹۸۰ میلادی، یک دهم درصد به جمعیت ثروتمندترین افراد جهان افزوده شده است که در حال حاضر ثروت آنها به اندازه ۵۰ درصد از دارایی فقیرترین افراد جهان است.

بررسی ها نشان می دهد که در ۴ دهه اخیر ۱۳ درصد از کل رشد اقتصاد جهانی فقط در دست ۷ میلیون نفر از ثروتمندترین افراد جهان بوده است که این رقم به اندازه دارایی ۳.۸ میلیارد نفر از کم درامدترین مردم جهان است.

همچنین ۷۶هزار نفر که در واقع یک هزارم درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند، ۴ درصد از منافع اقتصادی جهان را به خود اختصاص می دهند و یک درصد از ثروتمندترین افراد جهان ۲۷ درصد از رشد ثروت جهانی را در دست خود دارند.

مجله نیویورک در گزارش خود آورده که از اوایل دهه سال ۱۹۹۰ میلادی به بعد سهم درآمد جهانی ثروتمندان جهان به شدت روند صعودی به خود گرفته است و طبقه متوسط جهانی تقریبا هیچ رشد درآمدی در ۴ دهه اخیر نداشته است؛ در حالیکه طی ۴۰ سال اخیر ثروتمندان جهان، ثروتمندتر شده اند؛ اما فقرا در مقیاس جهانی فقیرتر نشده اند.

مجله نیویورک پیشنهاد کرد که کشورها برای رفع نابرابری باید اولا، مالیات بیشتری را بر روی شهروندان ثروتمند خود وضع کنند دوما، کشورها باید به یکدیگر کمک کنند تا مواظب سرمایه شهروندان ثروتمند باشند تا ثروت آنها در جایی مخفی یا انتقال داده نشود و سوما؛ کشورها باید ثروت ثروتمندان را به توده جامعه باز توزیع کنند یعنی از طریق انتقال پول نقد و سرمایه گذاری هایی که با هدف دسترسی یکسان به کیفیت آموزشی، شرایط محیطی سالم و اشتغال پایدار انجام گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا