اقتصاد

۲۴ پروژه بزرگ آب و برق در ۵ استان افتتاح شد

امروز و در هفته چهل و یکم این پویش، ۲۴ پروژه شامل یک پروژه آبی در استان البرز، ۶ پروژه برقی در استان چهارمحال بختیاری، ۵ پروژه صنعت آب و برق در استان لرستان، ۹ پروژه در استان قزوین و همچنین ۴ پروژه آب و برق در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید.

پروژه «تغذیه مصنوعی دشت هشتگرد و نظرآباد» در استان البرز با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان برای کنترل سیلاب رودخانه کردان و تغذیه سالیانه آب‌خوان به میزان ۱۲.۵ میلیون مترمکعب و افزایش پایداری تامین آب شرب افتتاح شد.

در استان چهارمحال بختیاری نیز با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۳۷ میلیارد تومان پنج پروژه برقی شامل چهار پروژه تامین و توسعه برق و یک پروژه برق‌رسانی به چهار روستا با تحت پوشش قرار دادن ۴۱ خانوار برای تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار ترانسفورماتورهای موجود در پست، تامین برق مشترکان، تقویت شبکه فوق توزیع، تعدیل بار پست‌های مجاور و توسعه شبکه فوق توزیع افتتاح شد.

همچنین در استان‌ لرستان هم پنج پروژه صنعت آب و برق شامل سه پروژه تامین، اصلاح و بهینه‌سازی برق با هدف زیبایی مبلمان شهری، کاهش خاموشی‌ها، افزایش ایمنی شبکه و بهبود ولتاژ شبکه، یک پروژه برق‌رسانی به هشت روستا با جمعیت ۷۴ خانوار و یک پروژه آب‌رسانی به ۳۸ روستا با جمعیت یک‌هزار و ۹۷۰ خانوار به بهره‌برداری رسید.

۹ پروژه صنعت آب و برق در پنج شهرستان استان قزوین با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۳ میلیارد تومانی شامل چهار پروژه تامین و توسعه برق با هدف جلب رضایت مردم منطقه و افزایش پایداری شبکه، ۲ نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی و سه پروژه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تصفیه‌خانه فاضلاب و سامانه ارتقای کیفی آب شرب روستایی برای حفظ محیط زیست، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده مجدد از پساب افتتاح شد.

در استان خراسان شمالی نیز چهار پروژه صنعت آب و برق شامل سه پروژه صنعت آب و فاضلاب «ساخت آبگیر موقت سد شیرین‌دره»، «آب‌رسانی به ۳۲ روستا با جمعیت چهار هزار و ۷۱۵ خانوار» و «توسعه شبکه توزیع آب شهر تیکانلو» و یک پروژه برق‌رسانی به ۶ روستا با ۵۱ خانوار در این استان با اعتبار ۸۵.۵۷۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الفبایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه‌اندازی این پویش به مردم قول داده بود تا پایان سال، هر هفته از پروژه‌های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

در قالب پویش هر هفته#الفبایران مقرر است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره‌برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که «حسن روحانی» رییس‌جمهوری، دهم تیرماه امسال در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح، گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی‌مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ با وجود مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم برای قطعی آب یا برق در بیمارستان، منزل یا محل کار از یک سو و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا