اقتصادانرژی

۱۰۰۰ کیلومتر خط لوله جدید گاز در ایران ساخته می‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با اشاره به بهره برداری تاسیسات جدید پشتیبانی برق از کاهش ریسک و افزایش پایداری تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ساخت و بهره برداری از ۱۰۰۰ کیلومترخط لوله جدید گاز در دستور کار قرار دارد.

 

به گزارش تولید آنلاین، حسن منتظر تربتی با اشاره به بهره برداری از طرح جدید افزایش پایداری تولید گاز در پارس جنوبی، گفت: با راه‌اندازی پست پشتیبان فازهای یک تا ۳ پارس جنوبی، برق مطمئن با ولتاژ و فرکانس پایدار به منظور تولید گاز در اختیار پالایشگاه‌های اول و دوم قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اعلام اینکه با بهره برداری از این طرح جدید پایداری تولید گاز در پارس جنوبی افزایش می یابد، تصریح کرد: تاکنون برای تامین برق مورد نیاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی از نیروگاه‌های موجود در سطح منطقه استفاده می‌شد که مشکلات فراوان این نیروگاه‌ها، شرکت نفت را بر آن داشت تا با احداث نیروگاهی متمرکز، به گونه‌ای مطمئن‌تر، اقتصادی‌تر و آسان‌تر، نیاز برق پالایشگاه‌ها را تامین کند.

این مقام مسئول یکی از مشکلات اجرای پروژه را هماهنگی با سازمان‌های مختلف عنوان کرد و افزود: در حین اجرای پروژه، علاوه بر تعامل با شرکت نفت و گاز پارس که تامین برق ورودی پست برق را بر عهده داشت، با پالایشگاه های مختلف مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان بهره‌بردار در ارتباط بودیم که ایجاد هماهنگی میان این مجموعه‌ها با توجه به تفاوت رویه‌های اداری، بسیار دشوار و زمان‌بر بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز با اشاره به بهره برداری تاسیسات جدید پشتیبانی برق از کاهش ریسک و افزایش پایداری تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری ساخت و بهره برداری از ۱۰۰۰ کیلومترخط لوله جدید گاز در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه کاهش هزینه تولید یکی دیگر از مزیت های بهره برداری از این طرح برقی در عسلویه است، بیان کرد:‌ با راه‌اندازی پست پشتیبان، می‌توان بخشی از توربین‌های قدیمی فازهای ۱ تا ۳ را که هزینه‌های نگهداری و مشکلات زیادی را به سیستم تحمیل می‌کنند از مدار خارج کرده و ظرفیت تولید و تامین برق مطمئن‌ به منظور افزایش پایداری تولید گاز در اختیار پالایشگاه‌های اول و دوم پارس جنوبی قرار داد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در ادامه با بیان این‌که در طول یک‌سال گذشته به طور میانگین ماهانه یک تا پنج پروژه در صنعت گاز ایران در مدار بهره برداری قرار داده شده است، اظهار داشت: پارسال در مجموع ۱۷ پروژه از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز به پایان رسید و به شرکت ملی گاز ایران تحویل شد.

تربتی با اشاره به تکمیل پروژه احداث بیش از یک هزار کیلومتر خط لوله انتقال گاز و اتصال آن به شبکه خطوط انتقال گاز را از مهم‌ترین اهداف شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران تا پایان سال ۹۷ عنوان کرد و گفت: برقراری انضباط مالی، تأمین کالا از موجودی‌های پیشین پروژه‌ها، تسهیل فرآیندها، پیگیری‌های جدی مجریان و ستاد، رویکردهای جدید در حوزه اجرا و کنترل پروژه‌ها، حمایت از سازندگان داخلی و تمرکز بر پروژه‌هایی که اولویت بیشتری دارند را از عوامل مهم دستیابی به اهداف صنعت گاز کشور است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا