اهم اخبارتجارتتشکلهاصادرات و وارداتصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

کنسرسیوم صنایع غذایی ایران آماده سرمایه گذاری در پاکستان است

به گزارش تولید و اقتصاد به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، محسن امینی در نشست مشترکی که با حضور رئیس کل گمرکات و مقامات اتاق بازرگانی پاکستان، اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و جمعی از فعالان اقتصادی دو کشور در محل اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، از توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید و صادرات محصولات کشاورزی و غذایی به کشورهای منطقه سخن گفت.

وی با طرح یک پیشنهاد گفت: به منظور گسترش همکاری های میان ایران و پاکستان نشست مشترک فعالان اقتصادی دو کشور برگزار شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران در ادامه به تشکیل کنسرسیوم صنایع غذایی ایران اشاره کرد و افزود: این کنسرسیوم برای سرمایه گذاری و ایجاد فروشگاه های زنجیره ای، مشروط به ایجاد زیرساخت های لازم و امنیت اقتصادی در کشور پاکستان آمادگی دارد.

وی با اشاره به پیشنهاد این کمیسیون به اتاق بازرگانی بین المللی icc مبنی بر تشکیل هاب کشاورزی و غذا در منطقه عنوان کرد: امید است که با همکاری کشورهای تاثیر گذار منطقه نظیر پاکستان، بتوان اقدامات موثری در این زمینه انجام داد.

در ادامه این نشست محمد طارق هدی رئیس کل گمرکات پاکستان نیز ضمن استقبال از پیشنهادهای رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران از آمادگی کشور پاکستان در خصوص برگزاری نشست فعالان اقتصادی دو کشور در راستای افزایش سطح تعاملات خبر داد.

رئیس کل گمرکات پاکستان ابراز امیدواری کرد که با ایجاد تسهیلات در زمینه روادید و ترانزیت کامیونهای ایرانی سطح تبادلات اقتصادی میان دو کشور تا ۵ میلیارد دلار افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا