اخباربرگزیدهاستان هااصفهاناقتصاداقتصاد و تجارتاهم اخبارتجارتتولید+شرکتهاصنایع معدنیصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

کسب رکورد بی سابقه کمی و کیفی تولید ورق قلع اندود در فولاد مبارکه

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد،بهزاد بهادرانی، مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه، اظهار کرد: محصولات قلع‌اندود برای صنایع غذایی استفاده می‌شود و برای تولید قوطی‌های فلزی موردنیاز است. برای تولید این ورق‌های مهم در صنعت کشور یک زنجیره تولید وجود دارد که این زنجیره از اسیدشویی شروع شده و در ادامه خط نورد دوقفسه‌ای، شست‌وشوی الکترولیتی، آنیل شماره ۳، تمپرمیل و خط قلع‌اندود و خطوط برش را شامل می‌شود.

وی گفت: محدوده ضخامت، حساسیت تولید این ورق را افزایش می‌دهد، با این حال ما در فولاد مبارکه قادریم این نوع محصول را در ۴ گرید مختلف و تا ضخامت ۰.۱۸ میلی‌متر تولید کنیم. با توجه به اینکه این کلاف‌ها گریدهای حساس و مهمی است و ضخامتی پایینی دارد تولید آن‌ها بسیار مهم به شمار می‌آید و کیفیت این محصول منوط به کیفیت زنجیره تولید است.

کیفیتی قابل‌رقابت با خطوط پیشرفته زنجیره قلع‌اندود در دنیا

مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه افزود: آخرین رکورد در شهریور ۱۴۰۰ با تولید ۱۰ هزار و ۴۱۳ تن محقق شد که توانستیم در شهریورماه امسال این رکورد را ارتقا بخشیم و آن را به ۱۰ هزار و ۴۵۹ تن برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: نکته مهم‌تر این است که در این ناحیه موفق به تولید این ورق‌ها با کیفیت ۹۱.۴ درصدی شدیم که این موفقیتی بسیار بزرگ و بی‌سابقه است. آخرین رکورد ناحیه نورد سرد در این زمینه ۸۶ درصد بوده است که این میزان از کیفیت با خطوط پیشرفته زنجیره قلع‌اندود در دنیا رقابت می‌کند.

فولاد مبارکه؛ تنها تولیدکننده دارای زنجیره کامل ورق قلع‌اندود در کشور

محسن زارع، مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی شرکت فولاد مبارکه، در پی کسب رکورد تولید ماهانه ورق قلع‌اندود اظهار کرد: محصولات قلع‌اندود در ۴ گرید در شرکت فولاد مبارکه تولید می‌شود و برای تولید قوطی‌های فلزی که در صنایع غذایی استفاده می‌شود مورد استفاده قرار می‌گیرد. تولید این نوع از ورق در قالب زنجیره‌ای بسیار حساس انجام می‌شود.

وی گفت: فولاد مبارکه تنها تولیدکننده دارای زنجیره کامل ورق قلع‌اندود در کشور است و با توجه به نیاز کشور به این ورق و برای افزایش تولید محصولات خاص، افزایش کمی و کیفی تولید این محصول همواره در اولویت بوده است که این کار مستلزم هماهنگی و اقدامات هماهنگ در برنامه‌ریزی و کنترل تولید و تعمیرات، کنترل کیفیت و بهبودهای فرایندی در زنجیره است.

مدیر محصولات پوشش‌دار و نهایی شرکت فولاد افزود: بر همین اساس با انجام اقدامات متعدد، بهبود زنجیره تولید ورق‌های قلع‌اندود در دستور کار قرار گرفته که در نتیجه شاهد بهبود مستمر و مداوم در کمیت و کیفیت این محصول بوده‌ایم. در شهریور ۱۴۰۰ با تولید ۱۰ هزار و ۴۱۳ تن، رکورد تولید ماهیانه محقق شد و در پایان سال ۱۴۰۰ تولید سالانه این محصول مهم از رقم ۱۱۰ هزار تن عبور کرد و رکورد تولید جدیدی به ثبت رسید؛ این در حالی است که ظرفیت طراحی شده برای این خط تولید ۱۰۳ هزار تن است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز استمرار رشد تولید در دستور کار قرار گرفته است و با اقدامات هماهنگ و با تلاش مداوم رکورد اخیر رقم خورد که طی آن با تولید ۱۰ هزار و ۴۵۹ تن توانستیم رکورد قبلی را ارتقا بخشیم.

زارع تصریح کرد: رکورد اخیر با نگاه ویژه به کیفیت رقم خورده و هم‌زمان با رکورد کمی، رکورد کیفی نیز ثبت شده؛ به‌گونه‌ای‌که برای اولین بار میزان کیفیت به عدد بی‌سابقه ۸۹.۶۳ در شیت رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا