اقتصادبازار

کاهش ملایم قیمت طلا در بازار جهانی

هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۰ دلار و ۶۵ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به ۱۸۱۱ دلار و ۱۰ سنت رسید.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا در بالاترین حد از مارس سال گذشته قرار دارد و هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را افزایش می دهد.

به گفته نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت “ای بی سی بولیون”، بازده اوراق احتمالا بزرگترین مانع برای طلاست. طلا نسبت به دلار که فضای بیشتری برای رشد دارد، آسیب پذیر مانده است.

دلار پس از این که روز جمعه از اوج دو ماهه عقب نشینی کرد، در معاملات روز دوشنبه تلاش کرد بهبود پیدا کند. دلار قویتر خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گرانتر می کند. با این حال نگرانیها نسبت به احیای آهسته اقتصاد آمریکا در پی انتشار گزارش اشتغال ماهانه ضعیفتر از حد مطلوب در روز جمعه، روند کاهش قیمت طلا را محدود کرد.

به گفته هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC، آمار اشتغال غیرکشاورزی ضعیفتر از حد مطلوب در آمریکا ابهاماتی را نسبت به احیای اقتصادی برانگیخته است. اونس طلا می تواند امسال به ۱۹۰۰ دلار صعود کرد زیرا رشد بازده اوراق خزانه در مقطعی محدود خواهد شد و توجهات به تورم جلب می شود.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون به پیشرفت بسته کمک کرونایی ۱.۹ تریلیون دلار آمریکا معطوف شده اند که نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان معتقد است پیش از ۱۵ مارس با حمایت یا بدون حمایت نمایندگان هر دو حزب حاکم تصویب خواهد شد. طلا سدی در برابر تورم و کاهش ارزش پول است که پیامدهای اجرای تدابیر محرک مالی و پولی هستند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۹۴ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، ۱۱۳۱ دلار و ۵۰ سنت معامله شد و هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، در ۲۳۴۶ دلار ایستاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا