انرژیصنعت و معدن

کاهش محسوس قیمت سیمان در تهران

به گزارش روز شنبه از شبکه تولید و تجارت ایران، «سید عباس حسینی» با اشاره به محدودیت تولید در صنعت سیمان از ۱۹ تیرماه سال جاری گفت: واحدهای تولیدی سیمان در کشور از این تاریخ، مجاز به فعالیت با ۱۰ درصد دیماند بودند که این موضوع به طور عملی اجازه فعالیت خطوط تولید را نمی‌داد و از روز پنج شنبه گذشته (۷ مرداد ماه) که وزارت نیرو مجوز فعالیت با ۳۰ درصد دیماند را به این واحدهای تولیدی داد، شرکت سیمان تهران توانست یکی از ۶ کوره خود را فعال و تولید و عرضه نسبی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه این کارخانه ۷۰ درصد از نیاز سیمان شهر تهران را تامین می‌کند، تصریح کرد: نیاز شهر تهران حدود ۵۰۰ هزار تن در ماه است که کارخانه سیمان تهران به تنهایی حدود ۳۲۰ هزار تن آن را تولید و تامین می‌کند اما در چند هفته اخیر به دلیل محدودیت در تامین برق مورد نیاز این کارخانه، تولید و عرضه کاهش و قیمت سیمان در بازار افزایش پیدا کرد.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران افزود: اگر قرار است تنها ۳۰ درصد دیماند واحد تولید را تامین کنند، باید برای آن برنامه ریزی و مدت زمان تامین این میزان را به واحدها اعلام کنند.

بر اساس توضیحات وی، با فعالیت مجدد یکی از کوره‌های تولید و توزیع سیمان در شهرری، قیمت سیمان در این منطقه به حدود ۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد که این اتفاق نشان دهنده تاثیر میزان تولید و نقش عرضه در تنظیم بازار سیمان است.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران گفت:پیش از ایجاد مشکلات تامین برق، میزان تولید مازاد بر نیاز کشور بود و کشور برای رونق این صنعت هزینه و سرمایه گذاری کرده است و ان‌شاالله با تامین برق مورد نیاز کارخانجات سیمان و فعال شدن مجدد خطوط تولید شاهد افزایش تولید و برگشت تعادل درقیمت‌ها خواهیم بود.

رییس فروش شرکت سیمان تهران نیز در خصوص سیاست‌های فروش این واحد تولیدی برای کنترل قیمت‌ها در بازار گفت: کارخانه فروش خود را در چند محور انجام می‌دهد؛ در مورد فروش محصول به صورت پاکتی، علاوه بر تحویل سیمان به تعاونی‌های مصالح فروشی که به صورت سهمیه انجام می‌شود.

عباس کلهر افزود: با شناسایی و احصای عاملین فروش حقیقی در سطح شهر، امکان عرضه مستقیم سیمان به این واحدهای توزیع را فراهم کردیم؛ در کنار آن مصرف کنندگان نهایی نیز می‌توانند خرید خود را به صورت مستقیم از کارخانه داشته باشند.

بر اساس توضیحات وی، برای کاهش قیمت تمام شده سیمان برای مصرف کننده خرد، متقاضی می‌تواند با مراجعه و ارائه مجوز فعالیت خود، بعد از بازدید و صحت‌سنجی از فعالیتش، بعد از حداکثر ۲ هفته، اولین محموله سیمان خود را دریافت کند که این روش به دلیل حذف واسطه‌های اضافی و عرضه مستقیم به مصرف کننده به تعدیل قیمت‌ها در بازار کمک خواهد کرد.

قیمت سیمان به عنوان یکی از مهم‌ترین، رایج‌ترین و ضروری‌ترین مصالح مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز و اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی در روزهای اخیر سیر صعودی به خود گرفته و هر کیسه ۵۰ کیلویی سیمان تا ۱۱۰ هزار تومان معامله می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا