بانک، بیمه و بورسصنعت و معدن

کاسپین موسسه مجاز فعال در آینده خواهد بود

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تعیین تکلیف حساب‌های ۲۰۰ میلیون تومانی کاسپین گفت: کاسپین ان‌شاءالله یک موسسه مجاز فعال در آینده خواهد بود و می‌تواند کارش را ادامه دهد که از این جهت مشکلی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، ولی الله سیف در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز اظهار کرد: ما امروز اصلاحاتی در زمینه قانون مبارزه با پولشویی انجام دادیم و این اصلاحات به سرعت به مجلس می رود و در حقیقت با پیگیری سریع این موضوع می توان پولشویی را در نظام بانکی کشور ریشه کن کرد.

وی درباره وضعیت فعلی موسسات مالی غیرمجاز و چگونگی رسیدگی به حساب‌های مالباختگان اظهار کرد: خوشبختانه بر اساس تصمیمی که در جلسه سران سه قوه اتخاذ شد، کمیته‌ای مسئول شد تا تصمیمات لازم را بگیرد که آن کمیته اولین جلسه اش را برگزار کرده که طی آن تصمیم گرفته است که اولاً حساب های توقیف شده همگی رفع توقیف شد و بعد هم با استفاده از همان حساب ها منابع بانک مرکزی پرداخت شد.

رییس کل بانک مرکزی گفت: از هفته آینده دو اقدام به صورت همزمان انجام می‌شود که یکی پرداخت ۲۰۰ میلیون تومان به کلیه سپرده گذارانی است که بالای ۲۰۰ میلیون تومان سپرده داشتند و دیگر اینکه آن ۱۰ درصدهایی که کسر شده بود باز می گردد و آنان می توانند با افتتاح حساب منابع شان را سپرده گذاری کنند یا آنها را دریافت کنند.

سیف تاکید کرد: موسسه کاسپین ان‌شاءالله یک موسسه مجاز فعال در آینده خواهد بود و می تواند کارش را ادامه دهد که از این جهت مشکلی نخواهد داشت.

وی در پایان درباره مسدود شدن حساب های بانکی دانشجویان ایرانی مقیم چین، گفت: با بانک های چینی مذاکره می‌کنیم و سوءتفاهم هایی که پیش آمده بود را از طریق سفیرمان در آن کشور پیگیری می کنیم و خود من هم نامه‌ای نوشتم و فکر می کنم بزودی این مشکل حل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا