اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتتجارتتولید+دارویی، آرایشی و بهداشتیصنایع دستیصنعت و معدننساجینمایشگاه هانمایشگاه و رویدادتجاریکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذاییگردشگری

پیش بینی رشد ۳۰ درصدی صنعت حلال جهان در پنج سال آینده

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، حجم بازار جهانی حلال که شامل بخش عظیمی از امور مالی گرفته تا مواد غذایی، گردشگری، نساجی، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و دارویی است از مرز هفت تریلیون دلار گذشته است و به گفته فعالان این بخش، در پنج سال آینده به ۱۰ تریلیون دلار خواهد رسید.


ترکیه که با موقعیت ژئوپلیتیکی و طرح هایی که انجام می‌دهد به پایگاه بازار حلال تبدیل شده است، در پنج سال گذشته سهم خود را در این بازار سه برابر کرده و به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار رسانده است.

رئیس شورای جهانی حلال گفت: حجم بازار جهانی حلال در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده است.


یونس اته با بیان اینکه همه‌گیری کووید ۱۹ نیز در این رشد سریع تأثیر داشته است، افزود: یکی از پایه‌ های محصولات حلال، بهداشت است. در طول دوره همه‌ گیری، علاقه مردم به محصولات سالم و بهداشتی افزایش یافت. این امر باعث افزایش علاقه به محصولات حلال شد.


وی با تأکید بر اینکه بازار جهانی حلال به ۱۰ تریلیون دلار می‌ رسد، اضافه کرد: تخمین زده می‌ شود که در پنج سال آینده حجم مالی اسلامی به ۳،۵ تریلیون دلار، صنعت غذا و نوشیدنی به دو تریلیون دلار، صنعت گردشگری حلال به ۴۰۰ میلیارد دلار، صنعت آرایشی و بهداشتی به ۲۰۰ میلیارد دلار و مد اسلامی ​​به بیش از ۲۴۰ میلیارد دلار برسد.


اته با اشاره به اینکه سال‌ ها پیش ترکیه به ظرفیت های موجود در این بازار پی بردهو کار خود را برای اجلاس و نمایشگاه حلال آغاز کرد، گفت: ما با سازماندهی منظم کشور، خود را به پایگاه بازار جهانی حلال تبدیل و به افزایش سهم ترکیه در بازار جهانی حلال کمک کرده‌ ایم.


رئیس شورای جهانی حلال تصریح کرد: سهم ترکیه در بازار حلال هر سال در حال افزایش است و در حال حاضر از ۱۵۰ میلیارد دلار فراتر رفته است؛ با این حال، هنوز راه زیادی در پیش است.


اته افزود: با رویداد‌هایی مانند نمایشگاه حلال که برگزار می‌ کنیم، قصد داریم طی پنج سال، سهم ترکیه در بازار حلال را به بیش از ۴۰۰ میلیارد دلار برسانیم.


وی اضافه کرد: نهمین نمایشگاه حلال سازمان همکاری اسلامی ۲۴ تا ۲۷ نوامبر (۳ تا ۶ آذر) امسال در مرکز نمایشگاه استانبول برگزار می‌ شود. این نمایشگاه با هماهنگی مؤسسه استاندارد و مقیاس‌ شناسی کشور‌های اسلامی (SMIIC) و همکاری مرکز توسعه تجارت اسلامی (ICDT) برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود نزدیک به ۵۰۰ شرکت از تقریباً ۴۰ کشور جهان در این سازمان مشارکت کنند.


اته همچنین خاطرنشان کرد که آن‌ها انتظار دارند در مجموع ۴۰ هزار بازدیدکننده مانند سال ۲۰۲۱ میلادی داشته باشند.


درهمین حال، هشتمین اجلاس جهانی حلال امسال با شعار «برای تجارت پایدار: تمام جنبه‌ های صنعت حلال را بررسی کنید» افتتاح می‌ شود.


بیش از ۵۰ سخنران بین‌ المللی در ۱۱ جلسه مختلف اجلاس سخنرانی خواهند کرد. همچنین المپیاد بین‌ المللی سرآشپزان با حضور سرآشپزان بین‌ المللی از نزدیک به ۴۰ کشور جهان زیر چتر اجلاس جهانی حلال برگزار می‌ شود.


همانند سال ۲۰۲۱ میلادی، یک منطقه ویژه برای استارت‌ آپ‌ ها در نظرگرفته شده است تا طرح های خود را به انبوه سرمایه‌ گذاران بین‌ المللی معرفی کنند و بدین ترتیب فرصتی برای کارآفرینان جوان ایجاد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا