اقتصاد

پیش‌بینی بارش پراکنده باران در استان‌های ساحلی دریای خزر

«کبری رفیعی» روز یکشنبه با اشاره به پایداری وضعیت هوا در چند روز گذشته در شهرهای صنعتی و کلان شهرها، اعلام کرد: امروز (یکشبنه) آلودگی هوا در استان‌های تهران، کرج، قم و مشهد ادامه دارد و روز دوشنبه در استان‌های اصفهان و مشهد با انباشت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود.

وی گفت: روز سه‌شنبه آلودگی هوا در استان‌های تهران، کرج و قم دور از انتظار نیست همچنین آلودگی هوا روز چهارشنبه (۱۷ دی) علاوه بر این سه استان به اراک، اصفهان و تبریز نیز می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: بر این اساس روز پنجشنبه هوای هفت کلانشهر تهران، کرج، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد آلوده خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: همچنین پیش‌بینی می‌شود که کیفیت هوا در مناطق پرتردد و در اطراف صنایع آلاینده درون شهری به شرایط بسیار ناسالم برسد. از این‌رو توصیه می‌شود که تردد خودروها کاهش یابد و فعالیت واحدهای صنعتی کنترل شود.

وی از افزایش ارتفاع موج و طوفانی شدن خلیج فارس، دریای عمان، تنگه هرمز و دریای خزر از امروز تا سه‌شنبه خبر داد. بر این اساس امروز خلیج فارس و دریای عمان و طی روز دوشنبه شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و طوفانی خواهد بود. این شرایط طی روز سه‌شنبه در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز دور از انتظار نیست.

کارشناس سازمان هواشناسی به هشدار سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت: احتمال غرق شدن قایق‌های کوچک، آسیب دیدن شناورهای سبک، پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فعالیت‌های فراساحل وجود دارد و محدودیت در تردد با شناورهای سبک، نیمه سنگین و تفریحی و فعالیت شیلاتی از توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

رفیعی درباره آب و هوای تهران گفت: هوای تهران امروز ابری و غبارآلود و با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا