اهم اخبارسیاسی

پیتزا بَری وزیر افغان در آلمان+فیلم

سید احمد شاه سادات وزیر مخابرات در دولت سابق افغانستان این روز‌ها در آلمان با دو چرخه پیتزا بری می‌کند.

گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولید آنلاین)، به نقل از صدا و سیما؛ از برلین، سید احمد شاه سادات وزیر سابق دولت اشرف غنی بعد از استعفا از سمتش به آلمان رفته و از زمانی که مشکلات مالی گریبانش را گرفته در شهر لایپزیک به توزیع غذا با دوچرخه مشغول است

او مهندس برق است که در سال ۲۰۱۷ به عنوان سرپرست وزارت مخابرات وارد کابینه دولت اشرف غنی شد، اما دولتش دیری نپایید و جایش را شهزادگل آریوبی در این وزارتخانه گرفت.

رسانه‌ها درباره علت استعفایش گفتند: از سال گذشته اعضای دولت اشرف غنی که پیشرفت طالبان را پیش بینی می‌کردند پول‌های وزارتخانه‌های تحت مسئولیت شان را به حساب‌های شخصی منتقل می‌کردند، اما او حاضر به این کار نشد و پس از آن او را عنصر نامطلوب خواندند و سید احمد شاه سادات از ستمش استعفا کرد.

او‌ در زمان مسئولیتش در تلاش بود تا ابتدا با هند و سپس با چین قرارداد در اختیار گرفتن ماهواره را برای کار‌های مخابراتی افغانستان نهایی کند.

سید احمد شاه سادات اکنون به رسانه‌ها گفته دیگران به من افتخار می‌کنند، چون شغلم ثابت می‌کند که هیچگاه یک سیاستمدار فاسد نبوده ام.

انتشار خبر پیتزابری برای این وزیر افغانستانی برایش شهرتی دست و پا کرد و حالا پیشنهاد شغل‌های بهتری مثل ارتقای کاری در همان شرکت غذابری یا مسئولیت اداره پست در فرودگاه لایپزیک و اشتغال در یک شرکت ساختمانی ترک تبار به او داده شده است.

سید احمد سادات این روز‌ها از روی کار آمدن طالبان در افغانستان ابراز خشنودی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا