اقتصادبازاربانک، بیمه و بورس

پیاده‌سازی کامل طرح جامع مالیاتی

رییس دیوان محاسبات در بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی تاکید کرد: طرح جامع مالیاتی، امکانی ارزشمند در حوزه نظام مالیات الکترونیک است.
به گزارش تولید آنلاین، عادل آذر؛ رییس دیوان محاسبات کشور و هیات همراه، با حضور در نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی، در جریان آخرین رویدادهای این حوزه و برنامه‎های آتی سازمان در حوزه طرح جامع مالیاتی قرار گرفتند.

رییس دیوان محاسبات کشور نیز در جریان این بازدید، ضمن قدردانی از تلاش مدیریت و کارکنان سازمان امور مالیاتی برای به ثمر رساندن این طرح عظیم ملی گفت: عزم مدیریتی ریاست کل، معاونین و مدیران این سازمان در تبدیل ظرفیت های موجود به امکانات عملی و کاربردی در حوزه نظام مالیاتی قابل تقدیر و احترام است.

عادل آذر تاکید کرد: بازدید از نمایشگاه دستاوردهای طرح جامع مالیاتی موجب شفاف سازی برای همه شد و ظرفیت های سخت افزاری، نرم افزاری و مدیریتی این سامانه حکایت از یک امکان ارزشمند در حوزه اخذ الکترونیکی مالیات دارد.

وی با قدردانی دوباره از بنیانگذاران این طرح، مهندسین و کارشناسان مرتبط از گذشته تاکنون، تصریح کرد: از طرف خود و همکاران دیوان محاسبات کشور از این حرکت بزرگ تقدیر می شود. وی اظهار امیدواری کرد که این روند رو به بلوغ طرح جامع مالیاتی با همت مدیران این سازمان و نیروی انسانی فرهیخته آن به حد اعلاء برسد و شاهد اخذ درآمدهای حقیقی در کشور باشیم.

گفتنی است در ابتدای این بازدید، کلیاتی در خصوص طرح جامع مالیاتی و روند شکل گیری و پیاده سازی این طرح به عنوان یکی از بنیادی ترین طرح های تحولی در حوزه اقتصاد و از پروژه های مهم اقتصاد مقاومتی در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی ارایه شد.

در ادامه، پورتال اینترنتی خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی که از طریق آن کلیه تعاملات دوسویه با مودیان به صورت غیر حضوری و الکترونیکی صورت می پذیرد، تشریح شد. به واسطه پورتال اینترنتی خدمات الکترونیکی مودیان مالیاتی که از سامانه های مهم سنیم (سامانه نرم افزار یکپارچه مالیاتی) به شمار می رود، امکان انجام تکالیف قانونی مودیان از طریق اینترنت و یا مراکز خدمات الکترونیکی فراهم شده که این امر موجبات کاهش مراجعات حضوری و تسهیل امور مودیان و افزایش رضایتمندی ایشان را به وجود آورده است.

در ادامه، پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی به عنوان یکی دیگر از سامانه های مهم سنیم و همچنین اجزای مختلف آن برای حاضرین تبیین شد. از طریق این سامانه، کلیه اطلاعات مورد نیاز مالیاتی از دستگاه ها و سایر اشخاص ثالث دریافت، نگهداری، پردازش و برای استفاده در اختیار فرآیندهای مالیاتی سامانه مذکور قرار می گیرد.

سامانه یکپارچه مالیاتی

همچنین رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این بازدید گزارشی از روند شکل گیری، پیاده سازی و مسایل و تنگناهای طرح جامع مالیاتی را برای حاضرین ارایه کرد. وی با اشاره به اینکه امسال تمامی اظهارنامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی دریافت و در سیستم بارگذاری شده، عنوان کرد: امسال تمام رسیدگی ها از طریق سامانه یکپارچه مالیاتی انجام خواهد گرفت.

تقوی نژاد در ادامه به قابلیت های پایگاه اطلاعات مودیان مالیاتی پرداخت و گفت: این پایگاه در حال حاضر دارای بیش از ۱.۲ میلیارد رکورد اطلاعاتی برای رصد مبادلات بانکی، تجاری، گمرکی و … است که این حجم عظیم اطلاعات، نظام مالیاتی را در مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی و همچنین برقراری عدالت مالیاتی بسیار یاری رسانده است.

وی اضافه کرد: این رکوردهای اطلاعاتی به پرونده های مالیاتی مربوطه الصاق و در رسیدگی ها مورد استفاده قرار می گیرد و رکوردهایی که برای آنها پرونده مالیاتی شناسایی نشود، بر روی سامانه واحدیابی سیستماتیک قرار گرفته و در نهایت این اطلاعات منجر به شناسایی مودیان جدید می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا