اقتصادراه و مسکن

پروژه های راه سازی ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی گفت: برای تکمیل و بهره‌ برداری از پروژه های حوزه راه سازی این وزارتخانه اعتباری بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز است.
به گزارش تولید آنلاین، امیر امینی روز دوشنبه در آئین تکریم و تودیع مدیران کل راه و شهرسازی استان ایلام اظهار داشت: در نظام مالی تامین پروژه های راه و شهرسازی اعتباری افزون بر ۲۵۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم ، این در حالی است که میزان اعتبار تخصیص یافته به این وزارتخانه برای تکمیل پروژه ها رقمی معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: این امر باعث می شود تا بار انجام پروژه های حوزه راهسازی بر دوش دفاتر مهندسی و پیمانکاران این حوزه قرار گیرد و در این راستا به تدریج توان پیمانکاران کم شده و ضروری است که در این خصوص فکری اساسی اندیشیده شود.
امینی با اشاره به وضعیت پروژه های حوزه راهسازی ایلام نیز گفت: پروژه های بزرگی در حوزه راهسازی استان در حال انجام است که با تکمیل آنها تحولی خاص در این حوزه اتفاق خواهد افتاد.
معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: مطالعات پروژه آزاد راه کرمانشاه – ایلام – مرز مهران انجام شده است که امیدواریم بتوانیم بزودی عملیات اجرایی آنرا آغاز کنیم.
امینی در خصوص پروژه چهار بانده کردن ایلام – مهران نیز یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه بزرگ سال ۹۵ با برگزاری مناقصه آغاز شد و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری تکمیل و زیر بار ترافیک برود.
مدیرکل سابق راه و شهرسازی استان ایلام نیز در این آئین گفت: بیش از یک هزار و ۲۲۰ کیلومتر عملیات راه سازی طی سه سال و نیم گذشته در استان ایلام انجام شده است.
سید کمال الدین میرجعفریان افزود: همچنین در مدت یاد شده بیش از یک هزار کیلومتر راه روستایی در استان ایلام انجام شده است که بیش از ۹۵ درصد روستاهای استان از راه آسفالته برخوردار هستند.
در این آئین از زحمات سید کمال الدین میرجعفریان تقدیر و علی اصغر کاظمی به عنوان مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام معرفی شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا