صنعت و معدن

پرداخت ۴۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی در بانک صنعت و معدن

به گزارش از بانک صنعت و معدن، «علی خورسندیان» در مجمع عمومی عادی سالیانه این بانک افزود: بخش تولید، پیشران رشد اقتصادی کشور است و بر این اساس تامین مالی بخش صنعت و معدن در درجه نخست اهمیت برای بانک های تخصصی و توسعه ای مرتبط با این حوزه قرار دارد.

وی بیان‌داشت: در سال گذشته ۱۰۴ طرح صنعتی با تسهیلات این بانک وارد چرخه تولید شد نزدیک به ۴۴۰ فقره تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.

خورسندیان از وصول بیش از ۴۵۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات این بانک در سال گذشته خبر داد و افزود: در بازه زمانی یاد شده سپرده های سرمایه‌گذاری بلندمدت از رشد ۱۷۱درصدی برخوردار بوده و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی این بانک به میزان ۱۸۹ درصد افزایش داشته است.

وی، طراحی نظام گزارش‌گیری پویا، جامع و دقیق برای مدیریت ریسک، تدوین سیاست‌های گروه (شرکت مادر و واحدهای تابعه) با رعایت ضوابط و مقررات و مسوولیت در قبال شرکت‌های تابعه درباره وجود چارچوب حاکمیتی روشن و متناسب با ساختار، کسب و کار و ریسک‌ها و اقدام لازم برای کسب مجوزهای قانونی و تکمیل اعضای کمیته‌های نظارتی را از دیگر اقدامات این بانک در راستای انجام وظایف تکلیف شده عنوان کرد.

طبق توضیحات مدیر عامل بانک صنعت و معدن، برگزاری ۱۰ مرحله مزایده به‌منظور فروش سهام شرکت‌های تابعه این بانک و فروش ۲۷ مورد از اموال تملیکی به ارزش تقریبی ۴۹۹ میلیارد ریال در راستای اجرای تکالیف مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید، انجام شده است.

وی در ادامه به دستاوردهای بانک صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و عملیاتی کردن سامانه‌های استعلام اسناد تجاری و اوراق مولد (گام) را از جمله دستاوردهای این بانک نام برد.

خورسندیان تصریح‌کرد: اقداماتی همچون اتصال سامانه استعلام اسناد تجاری به سامانه بانکداری متمرکز، راه‌اندازی سامانه برات الکترونیک و طراحی سکو با قابلیت اتصال به سرویس‌های حاکمیتی و ابزارهای پرداخت سامانه بانکداری متمرکز نیز در حال اجراست.

وی ادامه‌داد: امکان ارائه نسخه الکترونیکی قرارداد تسهیلات اعطایی فراهم شده و سامانه های نظارتی شامل سامانه ردیابی وجوه، سامانه برخط مالی، سامانه برخط کارت و سامانه برخط مدرن راه اندازی شده است.

پیاده‌سازی کامل چرخه مدیریت بهره‌وری از دیگر مواردی بود که خورسندیان در گزارش خود به آن اشاره کرد؛ بر این اساس، بانک صنعت و معدن با بهره‌گیری از خدمات مشاور و همکاری و راهنمایی وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای ۲ سال متوالی، به عنوان نخستین و تنها بانک دولتی، موفق به اخذ تاییدیه این وزارتخانه در اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری شده است و کسب رتبه نخست به عنوان بانک برتر جشنواره شهید رجایی از سوی این وزارتخانه دستاورد دیگری برای این بانک در سال گذشته بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا