کار و تعاون

وزیر کار: بستر نقش آفرینی تعاونی‌ها را در تحول اقتصادی کشور فراهم می‌کنیم

«حجت‌الله عبدالملکی» روز پنجشنبه در آئین افتتاحیه همزمان ۱۰۲ طرح بخش تعاون با حضور معاون اول رئیس جمهور، اظهار داشت: بر اساس گفتمان اسلام و سفارش قرآن کریم، تعاون برترین و مهم ترین بستر برای حضور مردم در حوزه تحول اقتصادی کشور است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مساله ساماندهی صندوق‌های بازنشستگی و تأمین اجتماعی، اصلاح نظام مدیریتی شرکت‌های تابعه و رفع فقر مطلق را نیز از دیگر دستور کارهای وزارت مردم عنوان کرد و گفت: شاخص های بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه تعاون نیز تدوین می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ میلیون نفر در امور معیشتی و رفاهی با این وزارتخانه در ارتباط‌اند، افزود: بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تأکید ویژه‌ای بر نقش آفرینی مردم در کارآفرینی و اشتغال وجود دارد.

عبدالملکی با بیان اینکه از زمان شروع به کار دولت سیزدهم، چهار کلان پروژه در وزارت مردم آغاز شده است، بیان داشت: زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران برای تعیین شرح وظایف و تقسیم کار میان دولت و مردم در دست انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: در سومین سال گام دوم انقلاب اسلامی و با روی کار آمدن دولت مردمی، تسریع در حرکت ماندگار به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی رقم خورده است.

در این مراسم ۱۰۲ طرح تعاونی با اعتبار ۲ هزار و ۷۳۴ میلیارد تومان و اشتغالزایی هفت هزار و ۸۱ نفر در حوزه های تولیدی، خدماتی، توزیعی و مسکن به بهره برداری رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا