اقتصادانرژیصنعت و معدن

وزیر نیرو: تابستان ۹۷ یک کارنامه مثبت برای صنعت برق بود

وزیر نیرو گفت: تابستان ۹۷ یک کارنامه مثبت و قابل اعتنا برای صنعت برق بود که مورد تقدیر مردم و نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفت.

 

به گزارش تولید آنلاین، رضا اردکانیان وزیر نیرو در سی و سومین کنفرانس بین‌المللی برق ایران اظهار داشت: علیرغم وجود قیمت تکلیفی در صنعت برق توانستیم تا به امروز وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

وی افزود:  تابستان ۹۷ یک کارنامه مثبت و قابل اعتنا برای صنعت برق بود که مورد تقدیر مردم و نمایندگان مردم در مجلس قرار گرفت.

این عضو کابینه دولت تصریح کرد: ما در بخش برق نیازمند مدیریت مصرف هستیم و در این خصوص باید برای مصرف‌کنندگان سازوکارهای تشویقی داشته باشیم تا بدمصرف‌ها به بخش خوش‌مصرف‌ها اضافه شوند؛ همچنین در بخش اجرا نیز مجریان و دست‌اندرکاران نیازمند سازوکارهای تشویقی و دلگرم‌کننده هستند.

اردکانیان با بیان اینکه نباید در صنعت برق فرصت را از دست بدهیم گفت: وجود زیرساخت‌ها و منابع انرژی و همچنین وجوه اجتماعی مدیریت منابع زیست‌محیطی بویژه در بخش انرژی یک واقعیت انکارناپذیر برای کشور است که بایستی در پروژه‌های تحقیقاتی، اجرایی و سیاست‌گذاریهای ما مورد توجه و عنایت قرار بگیرد.

وی افزود: ارتباط موثر و صحیح و منظم بین مراکز پژوهشی و بخش صنعت باید بیش از پیش شکل بگیرد و انتظار است که کنفرانس سالانه صنعت برق در این راستا عملکرد موثری داشته باشد.

وزیر نیرو با بیان اینکه در تابستانی که گذشت توانستیم ۲ هزار مگاوات را در زمان اوج بار صرفه جویی و مدیریت تقاضا داشته باشیم، گفت: برای تابستان سال آینده علاوه بر بهره‌برداری از ۵ هزار مگاوات ظرفیت جدید تولید برق ، ۳ هزار مگاوات مدیریت بخش تقاضا با صرفه‌جویی و اصلاح روند مصرف در برنامه‌ها دیده شده است.

اردکانیان با تاکید بر اینکه نباید تمام مشکلات و ناکارآمدهای احتمالی را پشت دیوار قیمت تکلیفی گذاشته و توجیه کنیم گفت: درخصوص قیمت تکلیفی به زودی درها باز خواهد شد و باید ما جوابگوی قیمت تمام شده هم باشیم اما در وضعیت فعلی نباید نقش شیوه‌های مدیریتی را نادیده گرفته و با اعمال شیوه‌های مدیریتی در بخش‌های عرضه و تقاضا مسائل را به خوبی پیش ببریم.

وی افزود: در هفته‌های اخیر جلسات متعددی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس داشتیم و دستاوردهای خوبی که در زمینه آب و برق به دست آمده بود را به مشروح توضیح دادیم و فردا نیز جزئیات آخرین وضعیت صنعت برق را در نشستی با مدیران صنعت برق کشور تشریح خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا