اهم اخبارخراسان جنوبیشرکتهاصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

در حوزه برندسازی زعفران ایرانی در دنیا مشکلاتی داشته‌ایم اما اکنون محصول ایرانی با برند ایرانی توانسته اشتغال زایی کند.

​ وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به تجهیزاتی که در خراسان جنوبی برای بسته بندی و برندسازی زعفران وجود دارد، امید است این استان در راستای گسترش صنعت داروسازی زعفران نیز قدم بردارد.

 

به گزارش پایگاه خبری تولیدآنلاین، محمود حجتی در بازدید از گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران قائن گفت: زعفران یکی از محصولات استراتژیک استان خراسان جنوبی است و گروه تروند زعفران گام‌های خوبی برای توسعه و پیشرفت برداشت و فن‌آوری زعفران برداشته است.

 

 

وزیر جهاد کشاورزی افزود: خراسان جنوبی ظرفیت و پتانسیل خوبی برای تولید، برداشت و صنعت فن آوری، بسته‌بندی و برندسازی محصول زعفران دارد.

 

وی با بیان اینکه گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران توانسته است با کیفیت و برندسازی مطلوب از کشور بلژیک سفارش خوبی دریافت کند، افزود: با توجه به اینکه تولیدات این شرکت هنوز برای اکثر مردم ناشناخته است مسئولان باید با همکاری نمایندگان مجلس در راستای معرفی و بازاریابی محصولات این شرکت بیشتر تلاش کنند.

 

محمود حجتی افزود:  صنعتی شدن کشت، برداشت و فرآوری زعفران از اهداف ما است که این شرکت به درستی توانسته در این مسیر موفق عمل کند.

 

وی با بیان اینکه نزدیک به دو هزار کشاورز را به صورت قراردادی تحت پوشش شرکت هستند، افزود: تجهیزات مورد نیاز در اختیار کشاورزان قراردادی قرار می‌گیرد.

 

حجتی گفت: در حوزه برندسازی زعفران ایرانی در دنیا مشکلاتی داشته‌ایم اما اکنون محصول ایرانی با برند ایرانی توانسته اشتغال زایی کند.

 

وزیر کشاورزی افزود: با توجه به تجهیزات آزمایشگاه کنسانتره و امکانات کارخانه ی تروند زعفران امیدواریم بتوانیم در صنعت داروسازی زعفران قدم برداریم.

 

حجتی ضمن تقدیر از اقدامات گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران قائن در ایجاد محصولات جانبی زعفران گفت : در این مجموعه انواع کرم ها ، آدامس ، نوشیدنی از زعفران و زرشک تولید شده که جای تقدیر و تبریک فراوان دارد و بنده از مهندس احتشام، این کارآفرین برجسنه کشورمون که توانستند با ابتکار و خلاقیت خود کار را به اینجا برسانند، تشکر می کنم.

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه کارآفرینی در قدم‌های اول سخت است، خاطرنشان کرد: در ادامه مسیر، با پشتیبانی دولت و مسئولان و با اعطای منابع به کشاورزان خرد، می ‌توان کارآفرین و کشاورز را حمایت کرد و از افتخارات ماست که این چنین کارآفرینانی در سطح ملی داریم.

 

 

در ادامه مدیر عامل گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران و رئیس اتاق بازرگانی خراسان جنوبی نیز در این بازدید اظهار داشت: گروه تولیدی و کشاورزی تروند زعفران سالانه به سی و پنج کشور جهان محصولات خود را  صادر می‌کند.

 

محسن احتشام گفت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از مشکلات اصلی این شرکت است که امیدواریم دولت با حمایت‌های خود از شرکت‌های دانش بنیان در جهت رفع مشکلات آنها گام بردارد.

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا