دارویی، آرایشی و بهداشتیصنعت و معدن

وزارت بهداشت قطعا با تمام وجود از صنایع داخلی حمایت می‌کند

به گزارش پایگاه خبری تولیدآنلاین به نقل از وبدا، سعید نمکی، در حاشیه افتتاح پیشرفته ترین واحد تولید قرص و کپسول کشور واقع در شهرک صنعتی بهارستان استان البرز ظهار کرد: افتتاح این مجموعه از یکسو گامی در راستای همراهی با بزرگ ترین تولید کنندگان دارو در سطح جهان و از طرف دیگر، گامی در جهت ورود به بازارهای جهانی و صادرات است.

نمکی تصریح کرد: یکی از آرزوهای ما این بود که مجموعه هایی در تولید دارو داشته باشیم که بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل، محصولات خود را با GMP و استانداردهای بالا به کشورهای دیگر صادر کنند.

وزیر بهداشت از اکتوور به عنوان یکی از بهترین برندهای دارویی در سطح منطقه یاد کرد و افزود: این مجموعه با همت و عشق و علاقه ایجاد شده و امیدواریم که از این حرکت های بزرگ ملی حمایت بیشتری کنیم، البته استان البرز یکی از استان هایی است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و صنایع بزرگ زیادی در این استان مستقر است.

نمکی در خصوص ارزش ریالی راه اندازی کارخانه داروسازی اکتوور ٢ عنوان کرد: ارزش سرمایه گذاری در راه اندازی صنایع داخلی، فقط ارزش ریالی آن نیست، بلکه عشق و علاقه است، چراکه توانسته در شرایط سخت تحریم و شرایطی که در کشور سرمایه گذاری در حوزه دارو، اشکالاتی دارد، امید ایجاد کند و این موضوع با هیچ پولی قابل مقایسه نیست.

وزیر بهداشت با اشاره به نامگذاری سال ٩٨ به عنوان سال رونق تولید از سوی رهبر معظم انقلاب، خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت قطعا با تمام وجود از صنایع داخلی حمایت می کند و در روند صدور مجوزها، قیمت گذاری صحیح و منطقی، تولید دارو و کاهش واردات، حمایت های خوبی خواهیم کرد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: راهکارهایی را دنبال می کنیم که وام های کم بهره به صنایع داخلی اختصاص پیدا کند و پیشنهاداتی را در دولت مطرح می کنیم تا این حمایت ها توسط بانک مرکزی انجام شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا