اقتصاد

وزارت اقتصاد در حال تدوین برنامه های فراگیر مالی است

عباس معمار نژاد در آیین امضای نخستین تفاهم نامه همکاری مشترک بین بانکی میان بانک دی و پست بانک ایران افزود: بانکداری عاملی، اقدامی مهم در ارتباط با فراگیری خدمات و شمولیت مالی است که از امروز توسط پست بانک و بانک دی ارائه می شود.

وی اضافه کرد: فراگیری مالی در حقیقت به معنی ارائه خدمات بانکی، بیمه ای و بورسی در اقصی نقاط کشور با کمترین هزینه دسترسی و با کمک ابزارها و بسترهای دیجیتال است، بویژه اینکه اکثر مشتریان بانک دی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران محسوب می شوند و این قشر می توانند از این خدمات برخوردار شوند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، تفاهمنامه بانکداری عاملی که امروز بین پست بانک و بانک دی امضا شد، یک بازی برد برد است، زیرا پست بانک به عنوان بانک عامل کارمزد خدمات خود را دریافت می کند و بانک دی با کمترین هزینه خدمت خود را ارائه می نماید و در نهایت مشتری نیز با هزینه کمتر و راحتی بیشتر خدمات را دریافت می کنند.

وی افزود: امروز از بانکداری دیجیتال از مفهوم اکوسیستم استفاده می کنیم به این معنی که ذینفعان موجود در این اکوسیستم همه برای رسیدن به این هدف مشارکت و فعالیت می کنند و این مشارکت آنها را در رقابت قوی تر می‌کند.

معمارنژاد درخواست کرد: مدیران پست بانک در مدل کسب و کار خود که برای بانکداری دیجیتال تدوین می کنند، موضوع بانکداری عاملی را به عنوان یکی از خط‌های جدید کسب و کار پست بانک در نظر بگیرند.

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه دیگر بانک های کشور نیز می توانند این تفاهم‌نامه را انجام دهند، افزود: قرار است در فاز اول خدمات دریافت و پرداخت وجه توسط دو بانک دی و پست بانک انجام شود، این در صورتی است که باید خدمات دیگری نظیر تکمیل و تبادل فرمها، تسهیلات، صدور و ابطال کارت و دیگر خدمات بانک دی نیز به مرور ارائه شود.

گروه ۲۰ که ۸۵ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارد شامل آمریکا، اتحادیه اروپا، فرانسه، انگلیس، آلمان، ایتالیا، چین، ژاپن، روسیه، عربستان سعودی، اندونزی، استرالیا، ترکیه، برزیل، آرژانتین، کانادا، هند، کره جنوبی، آفریقای جنوبی و مکزیک است.

این گروه از سال ۱۹۹۹ تشکیل شد و در سال ۲۰۰۸ با تشکیل جلسه اضطراری برای بحث در باره واکنش به بحران مالی جهانی اهمیت خاصی پیدا کرد و از آن پس سالانه نشست این گروه با حضور سران کشورهای عضو برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا