اقتصاد

ورود ستاد به«هپکو» دخالت در کار مردم است/ با مردم رقابت نمی‌کنیم/ مهم‌ترین استراتژی ستاد خروج از بنگاه‌داری است

رییس ستاد اجرای فرمان امام اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون نفر سهام‌دار شرکت‌های بورسی ستاد هستند و عمده شرکت‌ها موظف هستند که سهام خود را در بورس عرضه کنند.

محمد مخبر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره واگذاری شرکت‌های اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام اظهار داشت: از سال ۸۶ که وارد ستاد شدم استراتژی اصلی این مجموعه خروج از بنگاه‌داری، واگذاری شرکت‌ها و مردمی کردن اقتصاد است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین روش واگذاری شرکت‌های ستاد عرضه سهام در بازار سرمایه است، گفت: در حال حاضر بیش از ۱.۵ میلیون نفر سهام‌دار شرکت‌های بورسی ستاد هستند و عمده شرکت‌ها موظف هستند که سهام خود را در بورس عرضه کنند.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با تاکید بر اینکه در راستای افزایش شفافیت این موضوع بخشنامه شده است که تمام شرکت‌هایی که فعالیت اقتصادی دارند وارد بورس می‌شود، ادامه داد: میزان عرضه سهام شرکت‌ها متفاوت است اما در برخی از شرکت‌ها حتی ۱۰۰ درصد سهام واگذار شده است و در حال حاضر شرکت‌هایی با هزار نفر شاغل و ۴۰۰ میلیارد سود را واگذار کرده‌ایم که یک درصد سهام آن دیگر متعلق به ستاد نیست.     

مخبر اظهار داشت: هر شرکتی که در بنیاد برکت تاسیس می‌شود بعد از سه سال باید واگذار شود و تا کنون بسیاری از شرکت‌های سود ده ستاد را واگذار کرده‌ایم.

وی درباره احتمال ورود ستاد به شرکت‌هایی مانند هپکو و هفت‌تپه برای ساماندهی وضعیت حال حاضر آنها، تاکید کرد: به طور کلی در بحث اصل ۴۴ به غیر از شرکت مخابرات، یک سهم هم از هیچ شرکتی خریداری نکردیم. چراکه استراتژی ما تاسیس است و وارد بنگاه آماده نخواهیم شد و معتقدیم ورود به بنگاه آماده اثر اقتصادی در کشور نخواهد داشت.

رییس ستاد اجرای فرمان امام افزود: وقتی شرکتی وجود دارد و تاسیس شده ورود ما به آن، آورده‌ای نخواهد داشت چراکه نه اشتغال‌زایی می‌کند و نه اینکه تولیدات متفاوتی خواهد داشت.    

مخبر با تاکید بر اینکه در اصل ۴۴ هیچ ورودی نکرده‌ایم و نمی‌کنیم، گفت: این اقدام دخالت در کار مردم است و با مردم رقابت نمی‌کنیم. این آمادگی را داریم که دارایی‌هایمان را به مردم بفروشیم اما نمی‌خواهیم به دارایی‌ها را که مردم می‌توانند بخرند وارد شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا