کشاورزی و صنایع غذایی

واگذاری ریاست کارگروه “گندم، آرد و نان” خلاف قانون نیست

معاون وزیر کشاورزی اعلام کرد که واگذاری ریاست کارگروه گندم، آرد و نان به وزارت صنعت، معدن و تجارت خلاف قانون نیست و ارتباطی به قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی ندارد.

علی اکبر مهرفرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از گذشته کارگروه برای گندم، آرد و نان وجود داشته است و از آنجاکه نانوایی ها جزو اصناف محسوب می شود که در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است باید مدیریت و نظارت  نانوایی ها زیرمجموعه وزارتخانه انجام شود.

وی با بیان اینکه تولید و تجارت گندم و آرد جزو وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: کمیسیون مورد نظر وظیفه ایجاد هماهنگی بین دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت را برعهده دارد که نقض قانونی نیز در آن مشاهده نمی‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کمیسیون گندم، آرد و نان فرآیند تولید و مدیریت این محصولات را هماهنگ می‌کنند و وزارت جهاد کشاورزی نیز عضو اصلی این کمیسیون محسوب می‌شود.

مهرفرد تاکید کرد: قانون تمرکز وظایف بازرگانی بخش کشاورزی همچنان بر جای خود باقی است و وظایف بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در مواردی که قانون مذکور نیز به آن اشاره داشته، تغییری پیدا نکرده است، وزارت صنعت، معدن تجارت نیز بدون نظر وزارت جهاد کشاورزی تصمیمی نمی گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا