اقتصادبازارفن آوری و ارتباطات

واکنش پیام رسان های بومی به خبر دریافت امکانات رایگان

انتشار اسامی پیام رسان های داخلی که برای توسعه خود از تسهیلات و خدمات شرکت ارتباطات زیرساخت استفاده کرده اند، در بین صاحبان آنها بازتاب داشته، برخی دریافت این امکانات را تایید می کنند اما برخی هم می گویند که این تسهیلات و خدمات را دریافت نکرده اند.

به گزارش تولید آنلاین، صادق عباسی شاهکوه مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت هفتم مردادماه در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی اعلام کرد همه پیام رسان هایی که مورد تایید مرکز ملی فضای مجازی هستند، از امکانات این مرکز بهره مند شده اند.
وی تاکید کرد: شرکت ارتباطات زیرساخت به همه اپراتورهای دارای مجوز امکانات ارایه می دهد و تاکنون به هیچ غیر اپراتوری امکانات زیرساختی داده نشده است.
معاون وزیر ارتباطات یادآور شد: امکانات رایگان تنها به ۹ پیام رسانی که مرکز ملی فضای مجازی معرفی کرده، تعلق گرفته است و هیچ کس یا نهادی غیر از اینها امکانات رایگان دریافت نکرده و نخواهد کرد.
عباسی شاهکوه گفت: به هر کدام از این پیام رسان ها پنج میلیارد تومان داده شد که در حدود مقدورات و مصوبه شورای عالی فضای مجازی بوده است اما اگر درخواست جدیدی مطرح شود و براساس مصوبه باشد، امکان دارد مبلغی اختصاص داده شود.

* مهر تایید یک پیام رسان بر دریافت تسهیلات ارزان
مدیر ارشد اجرایی یکی از این پیام رسان های بومی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره دریافت این تسهیلات گفت: پنج میلیارد تومان تسهیلات اختصاص داده شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را صرف توسعه زیرساخت ها کردیم.
میلاد موحدین افزود: تسهیلاتی که براساس مصوبه مرکز ملی فضای مجازی برای پیام رسان ها در نظر گرفته شده، در قالب وام بوده و پس از اخذ تضمین های لازم اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: وام در نظر گرفته شده با اخذ تضمین هایی سنگین تر از دیگر تسهیلات به پیام رسان ها داده شده و باز پرداخت آن نیز زمان دار است.
موحدین خاطرنشان ساخت: بیسفون این تسهیلات را که دریافت کرد به توسعه زیرساخت ها اختصاص داد که یکی از دستاوردهای آن راه اندازی سرویس پیام امن بود.
مدیر اجرایی این پیام رسان داخلی گفت: اکنون و با راه اندازی این سرویس مردم می توانند نسبت به امن بودن پیام های خود مطمئن باشند و بدانند هیچ کسی به پیام های آنان دسترسی نخواهد داشت.
به گفته وی، اکنون نزدیک به چهار میلیون نفر کاربر فعال در این پیام رسان هستند که می توانند با این سرویس پیام های خصوصی خود را بدون هیج نگرانی رد و بدل کنند.
پیام رسان بیسفون از سال ۱۳۹۱ در کشور راه اندازی شده است.

* دریافت نکرده ایم
در عین حال یکی دیگر از پیام رسان های داخلی دریافت تسهیلات و امکانات رایگان از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را رد کرد؛ مدیر پیام رسان جیک و پیک در نامه ای که ارسال کرد، نوشت: این پیام رسان هیچ گونه تسهیلات و امکاناتی از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت نکرده است.
«ویسپی، بیسفون پلاس، سروش، آی گپ، لنزور، جیک و پیک، گپ، بله و ایتا» ۹ پیام رسان داخلی هستند که به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت ایران امکانات رایگان و زیرساخت های لازم را دریافت کرده اند.
این درحالی است که نصرالله جهانگرد ۱۲ تیرماه امسال در حاشیه نشست خبری معرفی زنجیره حمایت های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسب و کارهای حوزه فناوری اطلاعات (آی.سی.تی) گفت: وزارت ارتباطات بر اساس ماموریتی که داشت، از پیام رسان های داخلی هم حمایت مالی انجام داد و هم کمک های فنی در اختیار آنان قرار داد.
وی درباره درخواست حمایت مالی بیشتر از سوی برخی پیام رسان ها خاطرنشان ساخت: امکان دارد آنها بتوانند در آینده از بخش هایی دیگر کمک دریافت کنند اما اکنون وزارت ارتباطات دیگر منابعی برای پرداخت بیشتر ندارد.
برخی پیام رسان های داخلی خواهان دریافت تسهیلات بیشتر از دولت برای پیشبرد اهداف خود هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا