اخباربرگزیدهاستان هااقتصاد و تجارتبازارتشکلهاخراسان جنوبیصادرات و وارداتصادرات و وارداتصنعت و معدننمایشگاه و رویدادتجاریکشاورزی و صنایع غذاییکشاورزی وصنایع غذایی

واریز سهم مالیات و عوارض استان از محل فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای پیگیری می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در خصوص مباحثی از قبیل فروشگاه‌های زنجیره‌ای، انرژی‌های خورشیدی و صنوف آلاینده در شورای گفت‌وگوی خراسان جنوبی، گفت: در خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای اقدامات خوبی انجام شد که ازجمله آن می‌توان به احصای محصولات تولیدی قابل‌عرضه در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توسط جهاد کشاورزی، بازدید با محوریت جهاد کشاورزی و با حضور مدیران شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای از صنایع، درخواست معرفی تولیدکنندگان در حوزه لبنیات، پروتئین و محصولات خاص استان برای سرمایه‌گذاری در استان اشاره کرد.

محسن احتشام در سی و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان جنوبی، با اشاره به مصوباتی که در خصوص فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان در حال پیگیری است، افزود: نشست مسئولان استان با مدیران فروشگاه‌ها در مرکز که در این خصوص هماهنگی لازم با دفاتر مدیران در مرکز انجام و موضوع از طریق حوزه استاندار در حال پیگیری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: مکاتبه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خطاب به رئیس مجمع نمایندگان استان مبنی بر پیگیری لازم از طریق کمیسیون مربوطه در مجلس شورای اسلامی به‌منظور اضافه شدن تبصره قانون نظام صنفی مبنی بر اینکه جانمایی شعبات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان‌های کمتر از ۳۰۰ هزار نفر در اختیار کمیسیون نظارت استان‌ها قرار بگیرد نیز در حال پیگیری است.

وی واریز سهم مالیات و عوارض استان از محل فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای را دیگر موضوعات در حال پیگیری عنوان کرد و افزود: در این خصوص مکاتبات متعددی در سطح ملی از طریق اداره کل امور مالیاتی استان و رئیس اتاق ایران و دبیر شورای ملی انجام شده و درخواست استان در حال پیگیری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند تصریح کرد: این مکاتبات پاسخ داده شده و اعلام شد در ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۰ بخشنامه به اداره کل امور مالیاتی اعلام شده است که پیرو این مکاتبه امور مالیاتی استان امروز مکاتبه‌ای تنظیم و درخواست واریز سهم استان از محل مالیات و عوارض فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شد.

احتشام با اشاره به موضوع صنوف آلاینده عنوان کرد: در این خصوص جلسات متعددی در حوزه معاون هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی استاندار و اتاق بازرگانی بیرجند برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: تمامی مشکلات صنوف آلاینده احصا و در قالب مکاتبه اعلام شده است.

احتشام بیان کرد: در این خصوص جلسه‌ای در محل دفتر فنی استانداری برگزار شد، پرداخت تسهیلات به واحدهای صنفی برای انتقال به سایت صنوف آلاینده از محل تسهیلات تبصره ۱۶ برای تثبیت اشتغال در حال پیگیری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند گفت: بر اساس اعلام دفتر سرمایه‌گذاری، اعطای تسهیلات از محل بند ۲ تبصره ۱۶ به واحدهای صنفی در دستور کار قرار دارد و به‌محض ابلاغ به بانک‌های استان تأمین اعتبار خواهد شد.

احتشام با اشاره به پیگیری تأمین اعتبار برای سایت صنوف آلاینده در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به استان، اظهار داشت: در همین راستا از محل اعتبارات استانی سه میلیارد تومان برای زیرساخت‌های برق و آب تأمین و به کمیته شهرستان بیرجند ابلاغ شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند ادامه داد: همچنین پیشنهاد شده تکمیل زیرساخت‌های سایت صنوف آلاینده شهرستان‌های استان ازجمله پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان در سال ۱۴۰۱ قرار بگیرد.

وی عنوان کرد: بنا بر اعلام دفتر فنی استانداری، اقدامات دستگاه‌های اجرایی مربوطه تعیین و ابلاغ شده است، بر اساس مکاتبه مدیرعامل شرکت تعاونی صنوف آلاینده، تاکنون مشکل آب رفع شده اما مابقی مشکلات به قوت خود باقی است.

احتشام گفت: پیرو ابلاغ بخشنامه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ سازمان برنامه‌وبودجه در خصوص شاخص‌های تعدیل ۶ ماه دوم سال ۱۴۰۰ به دلیل عدم تعیین این شاخص‌ها متناسب با نرخ تورم چالش‌هایی را برای فعالان حوزه عمرانی شامل ساختمان، راه و آب به دنبال داشته که پیرو این موضوع انجمن شرکت‌های ساختمانی و صنفی استان‌های شرق و شمال شرقی کشور به‌طور هم‌زمان خواستار پیگیری موضوع از طریق شوراهای گفت‌وگوی استانی شدند.

احتشام افزود: جلسات کارشناسی برگزار و نشست مشترک خراسان جنوبی، شمالی، رضوی، سیستان و بلوچستان و گلستان برگزار و پیشنهادات مشترک این استان‌ها به دبیرخانه شورای گفت‌وگوی ملی ارسال شد.

وی بیان کرد: در قالب جلسه‌ای که در مرکز با حضور نماینده استان‌های شرق و شمال شرقی برگزار شد مقرر شده با تشکیل کارگروه تخصصی و فنی ارزیابی مجدد ظرف یک ماه ارسال شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا