اقتصاد بین الملل

واردات محصولات غذایی چین رکورد جدید زد

آمار گمرکی چین نشان داد این کشور حدود پنج میلیون تن ذرت در ژانویه و فوریه وارد کرد که بیش از پنج برابر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و شامل واردات ماهانه کم سابقه سه میلیون تن ذرت در ژانویه بود.

چین خرید ذرت و سویا از بازارهای خارجی را به میزان بی سابقه ای افزایش داده تا خوراک دام خوک که در حال بهبود از اپیدمی تب خوکی آفریقایی است را تامین کند. این کشور به دلیل عدم وجود زمینهای زراعی حاصلخیز و افزایش تقاضا از سوی جمعیت مرفه تر، با کمبود کالاهای کشاورزی روبرو شده و در تلاش برای افزایش بازدهی تولید و کاهش اتلاف است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین که بزرگترین اقتصاد آسیایی است، اوایل امسال در مدت یک هفته، حدود شش میلیون تن ذرت آمریکایی را خریداری کرد و هفته گذشته هم خرید ۲.۴ میلیون تن دیگر را اعلام کرد. وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی می کند واردات غذایی چین برای تامین خوراک دام این کشور در سال بازاریابی جاری بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده و به ۲۴ میلیون تن بالغ شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، قابل توجه ترین واردات محصولات کشاورزی به چین در دو ماه نخست سال ۲۰۲۱ به این ترتیبند:

واردات گندم به چین بیش از سه برابر افزایش یافته و به ۲.۵ میلیون تن رسید که شامل ۱.۵ میلیون تن در ژانویه بود که بالاترین واردات ماهانه در ۲۰ سال گذشته به شمار می رود.
واردات گوشت گاو ۳۴ درصد رشد کرد و به ۴۰۰ هزار تن رسید که شامل واردات ماهانه کم سابقه ۲۴۰ هزار تن در ژانویه بود.
واردات گوشت خوک با ۲۶ درصد رشد در دو ماه نخست سال میلادی جاری، به ۷۰۰ هزار تن رسید.
واردات سورگوم بیش از چهار برابر افزایش یافته و به ۱.۴ میلیون تن رسید و مجموع واردات ژانویه ۶۹۰ هزار تن بود که بیشترین واردات صورت گرفته در یک ماه از سال ۲۰۱۷ تاکنون بود.
واردات شکر در دو ماه نخست سال میلادی جاری بیش از سه برابر رشد کرد و به حدود یک میلیون تن رسید.
با بهبود فعالیت صنعت نساجی چین، واردات پنبه در ژانویه ۴۰۰ هزار تن بود که بالاترین واردات ماهانه از سال ۲۰۱۳ به این طرف بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا