صنعت و معدنلوازم خانگی

واردات لوازم خانگی ۸۱ درصد کاهش یافت

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : با تلاش مسئولان و تولید کنندگان بخش خصوصی، میزان واردات لوازم خانگی ۸۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش تولیدآنلاین، رضا رحمانی در مراسم افتتاح ۳۴ واحد صنعتی در مناطق مختلف استان تهران که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی رییس جمهوری در شهرک صنعی عباس آباد برگزار شد اظهار داشت: با افزایش میزان تولیدمحصولات خانگی و جلوگیری از قاچاق، میزان واردات محصولات خانگی از مبادی قانونی ۸۱ درصد کاهش یافته است.
وی افزود: بخش تولید محصولات خانگی کشورتوان تولید دو برابر ظرفیت فعلی را دارد ولی با مشکل تأمین نقدینگی مواجه است.
وی تصریح کرد: بخش خصوصی توان تولید لوازم خانگی را با توجه به بازار مصرف مناسب دارد به شرط آن که نقدینگی مورد نیاز تأمین شود.
وی با اشاره به تمایل سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در فعالیت های تولیدی گفت: در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، ۱۷ درصد جواز تأسیس و ۷ درصد پروانه بهره برداری با وجود تمامی تحریم ها و مشکلات رشد داشته که این مهم نشان از انگیزه سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد.
رحمانی افزود: در چهارماهه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهدرشد ۲۲ درصدی صدور جواز تأسیس و ۱۸.۶ صدور پروانه بهره برداری می باشیم.
وی با اشاره به طرح های قابل افتتاح در هفته دولت گفت : در هفته دولت امسال، ۳۴ واحد صنعتی در حوزه لوزام خانگی، پوشاک، نساجی، کیف و کفش و صنایع سلولوزی توسط بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۶۰ میلیون تومان به بهره برداری می رسد.
وزیر صمت میزان اشتغالزایی این طرح ها را یک هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا