اقتصادکشاورزی و صنایع غذایی

واردات تخم مرغ از سر گرفته شد

به گزارش تولید آنلاین، «حمید ورناصری»  افزود: بخش خصوصی در صورت تمایل می تواند برحسب نیاز، تخم مرغ وارد کند.

وی متوسط قیمت این محصول در سراسر کشور را نزدیک به ۱۴ هزارتومان اعلام کرد.

ورناصری ادامه داد: بخشی از نیاز بازار از محل تولید داخلی تخم مرغ (تولید جایگزین) تامین می شود اما واردات نیز در دستور قرار گرفت و بزودی محموله ای وارد کشور می شود.

به گزارش ایرنا، در بازار خرده فروشی قیمت هر شانه تخم مرغ بیش از ۱۸ هزارتومان رسیده است.

هفته گذشته «مهدی یوسفخانی» رییس اتحادیه پرنده و ماهی تهران، به ایرنا اعلام کرد هرکیلوگرم تخم مرغ در محل مرغداری ها ۶۲۵۰ تومان، در عمده فروشی ها ۶۷۵۰ تومان و خرده فروشی ها ۸۰۰۰ تومان قیمت گذاری و قیمت هر شانه ۳۰ تایی تخم مرغ داخلی در خرده فروشی ها حدود ۱۶ هزارتومان است.

سالیانه ۹۴۰هزارتن تخم مرغ در کشور تولید می شود اما با شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در نیمه دوم پارسال، ۲۴ میلیون و ۵۰۰ قطعه مرغ در ۵۶۷ واحد مرغداری از ۲۰ استان کشور معدوم شد و قیمت هر عدد تخم مرغ از ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان و هر شانه ۲ کیلوگرمی از ۹ هزار تا ۱۱ هزار تومان، به هر عدد ۷۰۰ تومان و هر شانه دو کیلوگرمی ۲۱ هزار تومان در ماه های آذر و دی پارسال رسید.

دولت برای تنظیم بازار مجوز واردات تخم مرغ از ترکیه را صادر کرد تا قیمت این محصول را متعادل نگه دارد اما هفته گذشته قیمت این محصول دوباره روند افزایشی به خود گرفت.

دهم اردیبهشت ماه «فرزاد طلاکش» دبیرکل کانون سراسری انجمن های صنفی پرورش دهندگان مرغ تخمگذار از کاهش قیمت تخم مرغ از خردادماه امسال خبر داد و گفت: واردات متوقف شده و نیاز کشور بویژه در ماه مبارک رمضان از محل تولیدات داخلی تامین است.

نابسامانی در عرضه تخم مرغ با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان به برخی میدان های میوه و تره بار نیز رسیده است و به جای عرضه شانه های ۳۰تایی به قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومانی، مشتری را به خرید بسته های ۲۰ تایی با قیمت ۱۱ هزار تومان وادار می کنند.

هر شانه تخم مرغ داخلی و وارداتی در فروردین و اردیبهشت ماه امسال به قیمت ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش می رسید.

شرکت پشتیبانی امور دام کشور به عنوان یکی از زیرمجموعه های وزارت جهادکشاورزی مسوولیت تامین و ذخیره سازی اقلام پروتئینی و عرضه آنها برای جلوگیری از نوسان قیمتی در زمان اوج مصرف را برعهده دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا