انرژی

واحد دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی آریان زنجان آماده اتصال به شبکه سراسری است

به گزارش روز شنبه از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو،«روح‌اله اسپنانی» افزود: پست ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه پیش از این برای اتصال واحد اول گازی برق‌دار شده بود.

وی ادامه داد: ظرف چند روز آینده با حل مشکل گازرسانی نیروگاه آریان توسط شرکت گاز استان زنجان و گازدار شدن خط اختصاصی نیروگاه، امیدواریم با فاصله زمانی ۱۰ روزه پس از انجام تست‌ها و پروسه‌های راه‌اندازی، شاهد سنکرون هر دو واحد گازی این نیروگاه باشیم.
این مقام مسوول خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه آریان زنجان در راستای توسعه تولید برق در شمال‌غرب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه با بهره‌گیری از توربین‌های گازی Map۲B ساخت مپنا و راندمان ۵۴ درصد در دستور کار قرار گرفته است.
مجری طرح نیروگاه‌های خصوصی شرکت برق حرارتی ظرفیت این نیروگاه سیکل‌ترکیبی را ۵۴۶ مگاوات برشمرد و گفت: این مجموعه دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی است که پروژه توسط شرکت توسعه انرژی شمال و جنوب در حال اجرا است.
اسپنانی حجم سرمایه‌گذاری در این پروژه را در حدود ۲۹۰ میلیون یورو عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: نیروگاه سیکل‌ترکیبی آریان(زنجان۲) در ۸۰ کیلومتری اتوبان زنجان به تبریز و در نزدیکی روستای چوروک علیا در حال ساخت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا