دارویی، آرایشی و بهداشتیشرکتهاصنعت و معدن

واحد آزمایشگاهی و تحقیقاتی تولید سولفوناسیون به بهره برداری رسید

به گزارش پایگاه خبری تولیدآنلاین به نقل از پاکسان نیوز، حسن بقائی مدیرعامل شرکت پاکسان ضمن تبریک ایام الله دهه فجر با اعلام این خبر گفت: نمونه کوچکی از واحد سولفوناسیون جهت انجام امور آزمایشگاهی و توسعه ای از قدیم در این مجموعه وجود داشت که به دلیل نبود برخی قطعات خارجی ، متاسفانه غیرقابل استفاده بود. اما به همت واحدهای فنی، تحقیق و توسعه و تولید، این واحد آزمایشگاهی به بهره برداری رسید.

وی ضمن اشاره به مشخصات این قسمت و مزیت آن در تولید محصولات صنعتی جدید افزود: برای فرموله کردن مواد اولیه مورد نیاز، بخشی از این مواد در ابتدا به عنوان تست توسط بخش آزمایشگاهی تولید می‌شود و این امکان را در اختیار ما قرار می دهد تا بتوانیم این محصولات را در حجم کم تولید کنیم.

بقائی با اشاره به صرفه اقتصادی بهره برداری از این واحد آزمایشگاهی خاطرنشان کرد: برای تولید محصولات صنعتی جدید لازم است نمونه های آزمایشگاهی متعددی ساخته شود که این کار قاعدتاً هزینه فراوانی را در پی دارد اما می توان با تولید در مقیاس کوچک و انجام همان فرایندها از هدر رفت منابع جلوگیری کرد.

مدیرعامل پاکسان در ادامه میزان تولید این مدل کوچک را ۵کیلو در ساعت اعلام کرد و یادآورشد: استفاده از این واحد ما را قادر می سازد که به نمونه دقیقتری از محصول مورد نظر دست پیدا کنیم تا بتوانیم تولید انبوه را بر همان اساس طراحی و برنامه ریزی نمائیم.

وی خودباوری و بهره‌گیری از توان و دانش فنی را در عملیاتی شدن این طرح بسیار موثر خواند و گفت: بسیار خوشحالیم که فاصله فکر تا عمل در پاکسان به حداقل ممکن رسیده و می توانیم در این مجموعه با عملیاتی کردن طرح ها و پیشنهادات پرسنل ضمن استفاده از همه ظرفیت ها، کارهای بزرگی رقم بزنیم و فعل “توانستن” را صرف کنیم.

بقائی با اشاره به اینکه واحد تجهیزات آزمایشگاهی به طور کامل خارجی بوده و قسمت های معیوب با تجهیزات داخلی توسط کارکنان و تکنسین های فنی این شرکت بازسازی و بومی سازی شده است افزود: تیم فنی شرکت پاکسان متشکل از جوانان توانمند و افراد متخصص و مجرب با صرف ۶ هفته کار موفق به باز سازی این نمونه شدند و جا دارد از تک‌تک آنها تشکر و قدردانی نمایم. بی شک همکاری همه جانبه، کار تیمی سیستماتیک در چارچوب برنامه های کلی شرکت و اهداف سازمانی واحدهای فنی، تحقیق و توسعه و تولید بود که در نهایت توانستیم به این امکان دست پیدا کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا