اقتصادتجارتصنعت و معدنکشاورزی و صنایع غذایی

همکاری ایران و برزیل برای تامین نهاده‌های کشاورزی افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: همکاری های ایران و برزیل برای تامین نهاده های کشاورزی به ویژه کودهای شیمیایی افزایش می یابد.

 

به گزارش تولید آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حمید رسولی در جلسه مشترک با «رودریگو دی آزردو سانتوس» سفیر برزیل در تهران، اظهار کرد: راه های توسعه روابط تجاری و تسهیل صادرات و واردات نهاده های کشاورزی با برزیل بررسی و تصمیم های مناسبی در این زمینه اتخاذ شده است.

در این نشست که در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برگزار شد، برخی مدیران شرکت های پتروشیمی و وزارت امورخارجه حضور داشتند.

طبق آمارها، بخش کشاورزی کشور سالیانه به چهار میلیون تن کود پایه (اوره، فسفاته و پتاسه) نیاز دارد که فقط نزدیک ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن در اختیار کشاورزان قرار می گیرد؛ زیرا میانگین مصرف کود در بخش کشاورزی ایران نسبت به میانگین جهانی پایین‌تر است و آنان بیش از این میزان کود مصرف نمی کنند.

کشور ۳۰۰ هزار تن انواع کودهای ازته، فسفاته و پتاسه در ذخایر راهبردی خود دارد که بدون هیچ افزایش قیمتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

شرکت خدمات حمایتی کشاورزی برای ارایه خدمات مناسب به کشاورزان، با فعال کردن ۳۴۰۰ کارگزاری اقدام به توزیع کود، آزمون خاک، مشاوره مصرف کود و حتی فروش تلفنی کود با سامانه ۱۵۵۹ بین یک میلیون و ۱۰۰ هزارنفر از کشاورزان عضو باشگاه کشاورزان کرده است.

براساس هماهنگی با سازمان های جهاد کشاورزی استان ها، قیمت کودهای یارانه ای امسال افزایش نمی یابد و ثابت می ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا