کشاورزی و صنایع غذایی

همکاری‌های ایران و فائو افزایش می‌یابد

به گزارش روز یکشنبه از وزارت جهاد کشاورزی، در این کارگاه تهیه و تدوین سند پروژه و چگونگی اجرای پروژه‌های فنی و برنامه‌های فائو به‌منظور پیشبرد اهداف وزارت جهاد کشاورزی ارائه خواهد شد.

«علیمراد سرافرازی» مدیرکل دفتر امور بین‌الملل و سازمان‌های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی در این جلسه، افزود: در جلسه‌ای که با نمـاینـده فـائـو در ایـران برگزار شد به این نتیجه دست یافتم که کشورمان درباره توانمندی‌های فائو، پتانسیل‌های موجود و سایر سازمان های تخصصی که با کشورمان همکاری می‌کنند، اطلاعات چندانی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه سوالات همکاران درباره پروژه‌های فائو باید در یک برنامه زمانی خاص پاسخ داده شود، ابراز امیدواری‌کرد: پس از برگزاری این کارگاه، شاهد بهبود اجرای پروژه‌ها، افزایش کارایی و مهم‌تر از آن استفاده از سایر قابلیت‌های فائو در کشورمان باشیم.

سرافرازی، از دلایل اصلی برگزاری این کارگاه آموزشی با سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد را اهمیت این سازمان در جهان و اجرای تعداد بالای پروژه در کشورمان عنوان کرد و افزود: با بررسی بازخورد برگزاری این کارگاه آموزشی، با سایر سازمان‌های تخصصی در حال همکاری، این روال را ادامه خواهیم داد.

این کارگاه آموزشی مشترک فردا نیز ادامه خواهد یافت.

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) به عنوان نهاد پیشروی سازمان ملل متحد در پیشبرد و هدایت تلاش‌های جهانی در زمینه توسعه کشاورزی و روستایی پایدار و تاب‌آور به تغییرات اقلیمی، با ارائه توان و ظرفیت فنی و تخصصی خود به کشورهای عضو، از تلاش‌های آنها در زمینه برنامه‌ریزی، دسترسی به منابع تأمین مالی و همچنین اجرا و گزارش‌دهی درباره اقدامات مرتبط با کاهش و سازگاری با تغییرات اقلیمی در کشاورزی و مدیریت منابع طبیعی، حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا