بانک، بیمه و بورس

همتی:۱۰۰ هزار میلیارد تومان به بنگاه‌های کوچک و بزرگ اختصاص می‌یابد

عبدالناصر همتی روز دوشنبه با انتشار یادداشتی در اینستاگرام به برنامه بانک مرکزی برای پشتیبانی از SMEها اشاره کرد و افزود: بانک‌ها این مبلغ را برای اعطای سرمایه در گردش به این واحدها، با هدف گسترش نقش آنها در تولید و اشتغال کشور اعطا خواهند کرد.

🔰وی ادامه داد:💠روز گذشته(یکشنبه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک ومتوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ، تاکید کردند، گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم به ویژه طبقات ضعیف و متوسط است.

🔷رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: بنگاه‌های کوچک و متوسط که از آنها تحت عنوان SMEها یادمی‌شود امروزه به عنوان یکی از مسیرهای اصلی رشد و توسعه پایدار مبتنی بر دانش در کشورها شناخته می‌شوند که ارزش افزوده بالا، نوآوری، اشتغال ‌آفرینی و انعطاف‌پذیری بیشتر از مزایای این بنگاه‌ها است.

همتی اضافه کرد:💠بانک مرکزی در چند سال گذشته برنامه جدی برای افزایش میزان تامین مالی SMEها داشته است. در سال گذشته بیش از ۲۷ هزار واحد کوچک و متوسط از حدود ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات بهره‌مند شدند که نسبت به سال ۹۸ رشد ۵۷ درصدی داشته است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته (یکشنبه) در سخنان زنده تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ ایران با اشاره به نظر کارشناسان اقتصادی مبنی بر لزوم فعال شدن کارگاه‌های کوچک و متوسط در کنار کارگاه‌های بزرگ، فرمودند: گسترش این کارگاه‌ها علاوه بر ایجاد اشتغال زمینه‌ساز تولید ثروت برای عموم مردم بویژه طبقات ضعیف و متوسط است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا