اقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتتجارت

هفته صعودی برای طلای جهانی در پیش است؟

اگر چه طلا در هفته آینده جای افزایش قیمت دارد، اما تحلیلگران گفته‌اند که سرمایه‌گذاران نباید انتظار داشته باشند که شاهد شکست قابل‌توجهی باشند زیرا فدرال رزرو همچنان به افزایش شدید نرخ‌های بهره ادامه می‌دهد. بازارها در حال حاضر ۸۸ درصد احتمال دارند که بانک مرکزی ایالات‌متحده نرخ بهره صندوق‌های فدرال رزرو را تا ۷۵ واحد پایه دیگر در ۲۱ سپتامبر افزایش دهد.

قیمت طلای جهانی پیش از تعطیلی بازار به ۱۷۱۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز به ۱۷۱۸ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شان لوسک، یکی از مدیران بازرگانی شرکت والش می‌گوید: داده‌های ضعیف‌تر اقتصادی در هفته آینده می‌تواند دلار آمریکا را تحت فشار قرار دهد و قیمت طلا را بالا ببرد، اما این داده‌ها فدرال رزرو را از افزایش نرخ‌ها باز نمی‌دارد و این در نهایت از بازده اوراق قرضه و دلار آمریکا حمایت می‌کند. طلا هفته آینده می‌تواند به ۱۷۶۰ دلار برسد اما این واقعیت را تغییر نخواهد داد که همچنان با مشکل مواجه است.

مارک چندلر، مدیر عامل بانوک‌برن گلوبال فارکس گفت که هر افزایش قیمت طلا را اصلاحی کوتاه‌مدت در روند نزولی فعلی می‌داند. این هفته، در مجموع ۱۶ متخصص بازار در نظرسنجی وال استریت کیتکو نیوز شرکت کردند. ۹ تحلیلگر یا ۵۶ درصد گفتند که در هفته آینده نسبت به طلا خوش‌بین هستند. دو تحلیلگر یا ۱۳ درصد گفتند که نزولی هستند و پنج تحلیلگر یا ۳۱ درصد گفتند که در مورد فلز گرانبها بی‌طرف هستند. در بخش خرده فروشی، ۴۹۵ پاسخ‌دهنده در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. در مجموع ۲۵۵ رای‌دهنده یا ۵۲ درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. ۱۵۳ نفر دیگر یا ۳۱ درصد پیش‌بینی کردند طلا سقوط خواهد کرد.

بر اساس گزارش کیتکو نیوز، خوش‌بینی در میان سرمایه‌گذاران پس از اینکه احساسات نزولی در هفته گذشته به بالاترین سطح چند ساله خود رسید، به طرز چشمگیری بهبود یافته است. کریس وکیو، تحلیلگر ارشد بازار در DailyFX گفت که علیرغم محیط چالش برانگیز طلا، گاوهای نر بازار می‌توانند اطمینان داشته باشند که این فلز گرانبها توانسته است کف حمایتی در حدود ۱۷۰۰ دلار ایجاد کند.

دیوید مدن، استراتژیست بازار در Equiti Capital گفت که اگر چه به نظر می‌رسد طلا در قیمت خنثی بالای ۱۷۰۰ دلار در هر اونس گیر کرده است اما قدرت انعطاف پذیری از خود نشان داده است که می‌تواند به جلب توجه کمک کند./ ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا