اقتصاداقتصاد بین المللتجارتخودروصنعت و معدن

هفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو ایران، عرصه نمایش توانمندی های داخلی

به گزارش تولید آنلاین؛ کارشناسان صنعت خودرو بر این باورند در چند دهه اخیر بویژه از دهه ۷۰ شمسی تاکنون اتفاق های مهمی در توسعه زیرساخت های صنعت خودروی کشور شاهد بودیم، به طوری که امروز توانمندی های خوبی برای ارائه محصولات در سطح روز جهان در کشور فراهم است.
اینک با اجرایی شدن برجام و انعقاد قراردادهای جدید خودرویی با خارجی ها، برگزاری نمایشگاه های خودرویی می تواند عرصه ای برای بازنمایی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی ایران و ارتباط گیری گسترده با خودروسازان خارجی برای انتقال دانش و فناوری به کشور باشد.
در همین پیوند، هفتمین نمایشگاه بین المللی خودرو ایران با مشارکت بیش از ۱۰۰ شرکت ایرانی و خارجی در فضایی به مساحت ۳۴ هزار مترمربع، ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران با شعار «صنعت خودرو داخلی، نوآوری- خلاقیت» برگزار می شود.
در همین زمینه، رئیس گروه صنایع خودروی دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این نمایشگاه در گروه های کالایی خودروهای سبک شامل سواری و وانت و خودروهای سنگین شامل اتوبوس، مینی بوس و کامیون، سازندگان موتورسیکلت و گروه خدمات خودرویی برگزار می شود.
«شهرام رضوی» افزود: در این نمایشگاه جدیدترین خودروهای در حال ساخت تولیدکنندگان داخلی در معرض نمایش عموم قرار می گیرد.
وی گفت: امسال یک بخش نمایشگاه به خودروهای برقی و هیبریدی و دوستدار محیط زیست و همچنین موتورسیکلت های الکتریکی اختصاص یافته است.
وی «معرفی محصولات صنعت خودرو، تبیین اهمیت خودروسازی در توسعه اشتغالزایی، آشنایی دست‌اندرکاران صنعت خودرو با دستاوردهای رقیبان، ارتقای کیفیت خودروهای داخلی برای صادرات به بازارهای جهانی و جلب نظر مسئولان به ضرورت توجه به صنعت خودرو» از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.
«شهنام سپاسدار» افزود: در این نمایشگاه برندهای خارجی و بین المللی حضور دارند که محصولاتشان در داخل کشور مونتاژ و با این کار باعث اشتغالزایی و ارزش افزوده می شود.
مجری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی خودروی ایران گفت: با توجه به این که این نمایشگاه در روزهای ۲۹ اردیبهشت تا سوم خرداد همزمان با ایام ماه مبارک رمضان برگزار می ‌شود، ساعت برگزاری آن از ۲۰ تا ۲۴ هر شب پیش بینی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا