انرژی

هشتمین کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور ایران آغاز به‌کار کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ، “آرش آقایی‌فر” دبیر هشتمین کنفرانس ترانسفورماتور در مراسم آغاز به‌کار این کنفرانس گفت: نخستین کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور ایران سال ۱۳۹۳ به صورت حضوری برگزار و تا سال ۱۳۹۸ هر ساله با حضور تعدادی از محققان از کشورهای مختلف برگزار می شد.

وی ادامه داد: با شروع ویروس کرونا برگزاری این کنفرانس نیز به صورت آنلاین شد که این موضوع سبب افزایش تعداد محققان در آن شد و درحالی که سال ۹۳ تعداد شرکت کنندگان حضوری ۲۵۰ نفر بود در سال گذشته با حضور آنلاین ۹۰۰ شرکت کننده برگزار شد.

دبیر هشتیمن دوره کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور ایران افزود: امسال و در این دوره کنفرانس محققانی از کشورهای اوکراین و آلمان به صورت آنلاین حضور دارند.

آقایی فر ادامه داد: در هشتمین دوره کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور ایران، از بین ۷۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه این رویداد، ۲۰ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته که امروز ارائه خواهدشد.

وی هدف اصلی این کنفرانس را ایجاد تعامل سازنده بین شرکت های توزیع و شرکت های برق منطقه ای برشمرد که سبب انتقال تجربه در استفاده بهتر خواهد شد.

دبیر هشتمین کنفرانس بین المللی ترانسفورماتور ایران با اشاره به تلاش صنایع برای ایجاد ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه افزود: حضور تعدادی از صنایع که دارای ترانسفورماتور هستند در این کنفرانس سبب خواهد شد یک انتقال تجربه موثر بین وزارت نیرو، شرکت های توزیع، برق منطقه ای و صنایع برای استفاده حداکثری از دانش فنی موجود در این زمینه شود.

آقایی فر گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار ترانس در شبکه توزیع برق کشور نصب شده است و براساس برنامه ریزی صورت گرفته این تعداد تا پایان سال جاری نیز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: صنعت برق در تلاش است با استفاده از فناوری های جدید از ترانسفورماتور های پربازده در شبکه برق استفاده کند که باعث کاهش تلفات خواهد شد.

هشتمین دوره کنفرانس ترانسفورماتور امروز (پنجشنبه ۲۹ مهرماه)، در محل وزارت نیرو برگزار درحال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا