اخباربرگزیدهاقتصاداقتصاد و تجارتبازارتجارتتشکلهاصنعت و معدنلوازم خانگی

نوسانات نرخ دلار تاثیری بر قیمت لوازم خانگی نداشت/ افزایش قیمت خودزنی است!

به گزارش تولید و اقتصاد، در هفته‌های اخیر نرخ ارز سیر صعودی داشته و این وضعیت بر بازارهای دیگر از جمله مسکن، خودرو و غیره هم اثر داشته است.

اکبر پازوکی – رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی – در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر افزایش نرخ ارز بر بازار لوازم خانگی گفت: افزایش نرخ ارز تاثیری بر قیمت لوازم خانگی و تقاضا در این بازار نداشته است.

به گفته وی قیمت‌ها تغییر نکرده، چرا که اگر شرکت‌ها قیمت محصولات خود را افزایش دهند، کسی کالا نمی‌خرد. البته زمزمه‌هایی برای افزایش قیمت شنیده می‌شود، اما تاکنون شرکتی قیمت‌ها را افزایش نداده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با بیان اینکه قدرت خرید هم افزایش نداشته که انتظار افزایش تقاضا یا کاهش رکود داشته باشیم، تصریح کرد: اینکه مردم نگران افزایش بیشتر قیمت‌ها باشند و خرید کنند هم درست نیست، چون مردم در حال حاضر هم پول ندارند و می‌دانند گران‌تر هم شود اتفاقی نمی‌افتد.

پازوکی در پاسخ به اینکه آیا مغازه‌داران، با افزایش نرخ ارز قیمت کالاهای خود را افزایش نداده‌اند، گفت: مغازه‌داران هم نمی‌توانند قیمت‌ها را بالا ببرند، چرا که دنبال مشتری هستند. رکودی که برای کارخانه‌دار هست، برای آن‌ها هم وجود دارد و افزایش قیمت در این وضعیت خودزنی است.

گفتنی است اواخر خرداد امسال سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا