اقتصاداقتصاد بین المللاقتصاد و تجارتانرژیاهم اخبارتجارتصادرات و وارداتصنعت و معدن

نفت و گاز بیشتری از ایران خریداری می‌کنیم!

اردوغان در گفت‌گو با شبکه خبری «تی آر تی» گفت: «ترکیه خرید نفت و گاز طبیعی خود از ایران را افزایش خواهد داد.»

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین) به نقل از خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه دوشنبه شب به وقت تهران در گفت‌و‌گو با یکی از رسانه‌های این کشور از افزایش خرید نفت و گاز از ایران خبر داد.

اردوغان در گفت‌گو با شبکه خبری «تی آر تی» گفت: «ترکیه خرید نفت و گاز طبیعی خود از ایران را افزایش خواهد داد.»

وی در این گفت‌وگو اظهار داشت که حجم تبادل تجاری ایران و ترکیه به ۳۰ میلیارد دلار در سال خواهد رسید. اردوغان از هشت توافقنامه مهم با مقام‌های ایران حین سفر اخیر خود به تهران خبر داد.  

 رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری اخیر خود  با آیت الله رئیسی رئیس جمهور ایران در تهران، اظهار داشته بود: «همراه برادر عزیزم نشست دو جانبه داشتیم و هفتمین نشست شورای همکاری‌های عالی ترکیه و ایران را با موفقیت برگزار کردیم و آن را به پایان رساندیم. معتقد هستیم رایزنی‌ها باعث جهش در ارتقا روابط می‌شود.»

وی با بیان اینکه چشم انداز آیت‌الله رئیسی از روابط ایران با همسایگان را بسیار ارزشمند ارزیابی می‌کند، افزود: در موارد سیاسی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی وزرای مربوطه دو کشور و همچنین در نشست دو جانبه رایزنی شد.

رئیس‌جمهور ترکیه گفت: «هدف ما رسیدن به حجم تجارت ۳۰ میلیارد دلاری است.  متأسفانه به دلیل بیماری کرونا این حجم تجارت به شکل معناداری کاهش پیدا کرد و این حجم هم اکنون به ۷ میلیارد دلار رسیده است از این رو باور دارم با عزم راسخ دو کشور خواهیم توانست به حجم تجارت ۳۰ میلیارد دلاری برسیم. همچنین با برداشتن گام هایی در حوزه نفت و گاز طبیعی می‌توانیم به این امر سرعت ببخشیم.».

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه  نیز چندی قبل در دیدار با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روابط دو کشور را دوستانه بیان کرده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا