بازارصنعت و معدننساجی

نشان خارجی بر پیراهن ایرانی!

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: در راستای تقویت نام‌های تجاری محصولات ایرانی باید فرهنگ مصرف در کشور تا حدودی تغییر کند و از سوی دیگر تولیدکننده برای معرفی و افزایش اعتبار نام تجاری خود باید سرمایه‌گذاری بلندمدت انجام دهد.

حسین آقاکوچکی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با این موضوع که چرا با وجود واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک باکیفیت و باسابقه مناسب در تولید پیراهن‌های سری‌دوزی و سفارشی دوزی، اما عموم محصولات تولیدی به نام برندهای وارداتی در بازار عرضه می‌شود، گفت: عموم مغازه‌دارها و عمده‌فروشان با توجه به شرایط بازار به دنبال خرید و عرضه محصولات با نام‌های تجاری وارداتی هستند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان خاطرنشان کرد: در سطح بازار، مشتریان محصولاتی که با برند و نام تجاری محصولات وارداتی عرضه می‌شوند را بهتر خریداری می‌کنند و این موضوع به دلیل آن است که در ظاهر برندهای وارداتی حتی تقلبی مطلوبیت بیشتری برای صاحب کالا به همراه دارد.

وی با اشاره به تأثیر جو روانی و اجتماعی پوشش افراد در خرید، بیان کرد: برخی از مشتریان در خرید به دنبال محصولاتی هستند که با نام‌های تجاری مورد توجه عموم مردم عرضه می‌شود و آن‌چنان توجهی به کیفیت و حمایت از تولید داخلی ندارند.

آقاکوچکی یادآور شد: باید نگرش و فرهنگ مردم نسبت به مصرف کالای ایرانی تغییر کند و از سوی دیگر واحدهای تولیدی در معرفی و افزایش اعتبار نام تجاری خود باید سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی کنند.

رئیس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان خاطرنشان کرد: در این میان برخی افراد با توجه به فرهنگ خرید عموم مردم به دنبال سوءاستفاده هستند و محصولات بی‌کیفیت را به نام محصولات به‌نام جهانی با قیمت‌های قابل‌توجه عرضه می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا