اقتصاد

نخستین محموله میلگرد صادراتی در ایستگاه راه آهن رشت بارگیری شد

غلامحسین ولدی روز یکشنبه اظهار داشت: مجموع محموله یاد شده در مرحله اول بالغ بر پنج هزار تن برآورد شد که در صورت تقاضای صاحب کالا روند صادرات میلگرد استمرار خواهد داشت.

وی ادامه داد: محموله میلگرد درون واگن های لبه بلند بارگیری شده و از ایستگاه راه آهن رشت به ایستگاه راه آهن شهید مطهری ناحیه خراسان اعزام می شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه این محموله قرار است به افغانستان صادر شود، گفت: محموله مذکور توسط ناوگان حمل و نقل ریلی تا ناحیه خراسان حمل و سپس به صورت حمل ترکیبی به کشور افغانستان صادر می شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اتصال راه آهن سراسری ایران به کشور افغانستان در مرز شمتیغ در صورت تقاضای مالکان کالا و تجار امکان صادرات و ترانزیت ریلی به این کشور وجود دارد.

ولدی با اشاره به اینکه راه آهن می‌تواند در زمینه توسعه صادرات و ترانزیت نقش مهمی ایفا کند، اظهار کرد: اواخر پارسال محموله زیرساخت های استخر پرورش ماهی توسط ناوگان حمل و نقل ریلی به کشور ازبکستان صادر شد و این دومین محموله صادراتی بارگیری شده در ایستگاه راه آهن رشت است.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ یادآور شد: اعزام و قبول قطارهای صادراتی و ترانزیتی در حال حاضر در پایانه های قزوین و آستارا در حال انجام است و ایستگاه راه آهن رشت ظرفیت بزرگی برای تبدیل شدن به قطب صادرات منطقه را دارد.

قطار رشت – قزوین نیمه اسفند سال ۹۷ افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا