انرژیکشاورزی و صنایع غذایی

مقام نخجوان: انرژی و کشاورزی زمینه های مناسب همکاری با ایران است

به گزارش تولید آنلاین به نقل از دوشنبه تارنمای وزارت امور اقتصادی و دارایی، «واصف طالب اف» در این دیدار افزود: امروز شاهد روابط اقتصادی خوبی بین ایران و نخجوان هستیم و تلاش می کنیم همکاری های خود را با ایران بیشتر از گذشته کنیم.
وی از تولید سالیانه ۲۰ مگاوات برق خورشیدی در نخجوان خبر داد و گفت: امسال ۸۰ میلیون کیلووات تبادل انرژی داشتیم و این آمادگی وجود دارد که این حجم را بالا ببریم.
طالب اف اعلام کرد جمهوری نخجوان در فصل های پرآب، از نیروگاه های آبی خود انرژی زیادی تولید می کند که می تواند در زمینه فروش مازاد این انرژی با ایران گفت وگو کند.

** لزوم افزایش همکاری در بیله سوار، پل چوبی و پل دشت
وزیر اموراقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار بر عزم جدی تهران برای گسترش روابط با نخجوان تاکید کرد.
«مسعود کرباسیان» یادآوری کرد روابط ایران و نخجوان در دولت های یازدهم و دوازدهم رشد کرد و در این مدت، ۱۰ دیدار بین رییسان جمهوری ۲طرف صورت گرفت که در آخرین سفر «الهام علی اف» رییس جمهوری آذربایجان به تهران، وظایف مهمی برای کمیسیون های مشترک ۲کشور تعیین شد.
کرباسیان تصریح کرد: در بیله سوار، پل چوبی و پل دشت باید همکاری ها را بیشتر کنیم.
وی ادامه داد: علاوه بر همکاری های تجاری و گردشگری، باید روابط بانکی، ترانزیتی، صنعتی و ریلی نیز به صورت بنیادی تر و اساسی تر شکل گیرد.
، رییس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان بیست و ششم آذرماه به تهران وارد شد و با رییس مجلس شورای اسلامی و وزیر امورخارجه کشورمان دیدار کرد.
جمهوری خودمختار نخجوان به پایتختی شهر نخجوان و جمعیت حدود ۵۰۰ هزار نفری، در جنوب قفقاز و شمال رود ارس واقع شده و بخشی از جمهوری آذربایجان است که سال ۱۹۲۴ میلادی تاسیس شد.
طول مرز این جمهوری با جمهوری اسلامی ایران ۱۶۳ کیلومتر و مساحت آن ۵۵۰۰ کیلومتر است.

اخبار اقتصادی ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا