اخباربرگزیدهاستان هااقتصاداقتصاد و تجارتانرژیشرکتهاصنعت و معدنهمدان

مصرف سالانه ۳۲۰ میلیارد کیلووات ساعت برق در کشور

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد  از وزارت نیرو، “آرش کردی” با اشاره به موفقیت گذر از پیک‌بار تابستان سال‌جاری، اظهار داشت: کار در مجموعه صنعت برق وقفه بردار نیست و حساسیت در این بخش بسیار بالاست که نشان دهنده جایگاه مهم این صنعت در کشور است.

وی ادامه داد: افرادی که در صنعت برق فعالیت می‌کنند باید همواره به یاد داشته باشند که علاوه بر تلاش برای ارتقای وضعیت بومی و محلی، باید به بهبود جایگاه ملی در این صنعت هم توجه داشته باشند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر بیان کرد: این دو در کنار هم لازم و ملزوم یکدیگر هستند و ما نیازمند فرهنگی هستیم که توجه تو امان به این ۲ مقوله مهم را مدنظر داشته باشد.

وی با بیان اینکه صنعت برق شامل سه مرحله تولید، انتقال و توزیع است، گفت: توزیع از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که محل تقاطع حاکمیت و مردم بوده و این نکته باید همواره مدنظر قرار گیرد.

کردی با اشاره به پیش‌بینی‌ها و اهداف تعیین شده برای گذر از پیک بار سال آینده بر تحقق ۵۰ درصدی هوشمندسازی شبکه برق استان همدان تاکید کرد و افزود: رفع ضعف ولتاژ شبکه برق به خصوص در نواحی روستایی از اولویت بالایی برخوردار است و اجرای آن در سطح این استان و کشور ضرورت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه کشور ایران جزو ۵ کشور برتر در زمینه تولید توربین‌های گازی در جهان است، بیان کرد: ایران جزو اندک کشورهایی است که ۱۰۰ درصد مناطق شهری و ۹۸ درصد مناطق روستایی آن برق‌دار است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر تصریح کرد: سازنده‌هایی در زمینه تجهیزات اندازه‌گیری مانند کنتورهای برق داریم که در جهان حرفی برای گفتن دارند و این در حالیست که کشور با تحریم‌های گسترده از سوی دشمنان انقلاب اسلامی روبرو است.

وی با اشاره به وضعیت شبکه برق در استان همدان افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده برای صنعت برق این استان به طور کامل پرداخت و اجرایی خواهد شد.

کردی با اشاره به مسائل بومی صنعت برق استان همدان گفت: از جامعه دانشگاهی استان و محققان و پژوهشگران خواهانیم تا موضوعات و نیازهای موجود در صنعت برق این استان را رصد و احصا کنند تا بتوان نیازمندی‌ها و مشکلات را رفع کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا