انرژی

مصرف بیش از الگوی مشترکان با محدودیت روبرو می‌شود

به گزارش روز چهارشنبه از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو، “آرش کردی” افزود: صنعت برق برنامه‌های پیش‌رو برای گذر موفق از پیک تابستان ۱۴۰۱ را به شکل منسجم و ویژه‌ای در دست پیگیری و اقدام دارد.

وی ادامه داد: همه بخش‌های صنعت برق شامل تولید، انتقال و توزیع، برنامه‌ها را به شکل مدون از ماه‌ها قبل تدوین و عملیات اجرایی طرح‌ها را شروع کرده‌اند.

مدیرعامل توانیر افزود: یکی از بزرگترین وجه تمایز برنامه‌های مدیریت مصرف امسال نسبت به سال‌های گذشته، اجرای آنها با محوریت هوشمند سازی و کنترل پذیری مصارف است.

کردی گفت: هوشمند سازی عمده بارها به جهت قرائت و از لحاظ کنترل در دست اجراست و بر اساس برنامه‌ریزیی ها بین ۵۰ تا ۶۰ درصد بارهای مصرفی شبکه برق در تابستان امسال، قابل رصد و پایش دقیق خواهد بود.

وی ادامه داد: هوشمند سازی و کنترل بارهای مصرفی به این معنا نیست که رصد در سایر بخش‌ها صورت نمی گیرد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: رصد هوشمند به این معناست که اگر مصارف از حدودی که تعیین می شود افزایش یابد، دچار محدودیت‌هایی خواهند شد و این محدودیت‌ها آنها را سوق می دهد که مصرف خود را در سطوحی که تعیین می شود، مدیریت کنند و این بخش مهمترین وجه تمایز برنامه‌های مدیریت مصرف امسال با سال‌های گذشته خواهد بود.

کردی درباره تلاش‌های صورت گرفته برای تامین برق در زمستان ۱۴۰۰ گفت: در زمستان ۱۴۰۰ قابلیت خوبی به لحاظ جلوگیری از خاموشی و مدیریت محدودیت‌ها ناشی از سوخت ایجاد شد که این موضوع پتانسیل‌های مناسبی که برای کنترل مصرف و موضوع های مربوط به کاهش خاموشی ها یا محدودیت‌ها وجود دارد را به اثبات رساند.

وی با اشاره به وضعیت تامین برق در ایام نوروز گفت: صنعت برق از ابتدای نوروز تعطیلی نداشت و از آغازین روزهای سال جدید، جلسه های مداومی با شرکت‌ها تشکیل و با ۱۵ شرکت توزیع برق سراسر کشور نشست‌های کاری فشرده‌ای برای بررسی و تدوین دقیق برنامه‌های پیک بار ۱۴۰۱ برگزار کرد.

مدیرعامل توانیر ادامه داد: در این جلسه ها تفاهم های لازم صورت گرفت تا بتوان با وضعیت مناسبی بر اساس ظرفیت‌های موجود در مناطق مختلف کشور، مصرف را هوشمندانه مدیریت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا