اقتصادراه و مسکن

مردم از فرایند صدور اسناد مالکیت ناراضی هستند

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک گفت: برخی از فرایندهای صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی زمینه ساز نارضایتی عمومی است که باید برای رفع آن چاره اندیشی شود.
به گزارش تولید آنلاین، حسین صعید زرندی روز سه شنبه در همایش مشترک منطقه ای مدیران کل ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شیراز افزود: چرا باید برای دادن یک برگ کاغذ به مردم این همه نارضایتی ایجاد شود، صدور سند یک برگ کاغذ است، کار سخت عمرانی نیست.
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: کاغذی که پیش از این با ۲۳۵ تومان صادر می شد، هم اینک با ۵۰ هزار تومان صادر می شود ولی مردم از آن ناراضی هستند، در حالیکه فناوری آمده است تا در کار مردم تسهیل گری کند ، ما خدمات را با فناوری گران کرده ایم.
صعید زرندی ادامه داد: معطلی مردم در برخی موارد از جمله صدور اسناد مالکیت با فناوری بیشتر شده ، این ها نقایص کار است که باید از خود بپرسیم و در عملکرد خود آن را جست و جو کنیم.
وی خطاب به دست اندرکاران صدور سند مالکیت اظهار داشت: باید کار مردم را تسهیل کنیم ، وقت سطوح کلان کشور را در این مواردی جزئی که می توان آن را به صورت محلی و منطقه ای حل کرد تلف نکنیم ، خود را در محضر شهدا ببینیم و خود را مدیون آنها ببینیم ومانند دوران دفاع مقدس بسیجی وار کار کنیم.
** خود متشکر نباشیم
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در ادامه گفت: در عرصه خدمتگزاری به مردم ‘خود متشکر’ نباشیم؛ وقتی اینگونه می شویم اقدام های انجام نشده و نقایص کار را نمی بینیم و در این صورت انگیزه ای برای رفع نقایص در ما به وجود نمی آید.
وی افزود: می بایست در سالهای قبل در بسیاری از امور به خودکفایی برسیم اما چرا نرسیده ایم ؟ چرا خدمت اندکی کردیم؟ چرا به خود نگاه انتقادی نداریم؟ برای کارهای انجام نشده تاسف بخوریم و در صدد جبران مافات سالهای گذشته باشیم و در سال جاری برنامه ریزی کنیم.
صعید زرندی اضافه کرد: همه اراضی کشور باید تا پنج سال دیگر سند دار باشد، قانونگذار اجازه نداده است ملکی بدون سند بماند ، در سالهای آتی به املاک بدون سند خدمات داده نمی شود ، پنج سال نیاز است تا همه اراضی کشور سند دار بشود ، همه کارها را برای پنج سال دیگر انباشته نکنیم .
این مقام مسئول با بیان اینکه بنیاد مسکن در صدور اسناد مالکیت روستایی و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر اختیار تام برای صدور اسناد دارد گفت: با تعامل به وجود آمده با کمترین بروکراسی با مشارکت بنیاد مسکن، اسناد صادر می شود، این نتیجه تعامل است ، باید از این شرایط برای صور اسناد استفاده بیشتری کرد.
صعید زرندی با بیان اینکه مجموع بهای پرداخت شده برای بلیت پرواز هواپیمای شرکت کنندگان در این گردهمایی دست کم هزینه یک واحد مسکونی روستایی است، گفت : اگر کارمان را انجام می دادیم و نیاز به این گردهمایی نبود حداقل کار دو خانواده در کرمانشاه راه می افتاد، در این عرصه باید جبران کنیم.
وی ادامه داد: قانون به صراحت تکلیف را روشن کرده است ، جای ابهامی در قانون نیست.
در این گردهمایی یک روزه مدیران کل بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک از استان های فارس، یزد، قم، تهران، سمنان، بوشهر و کهگیلویه و بویر احمد برای آسان کردن فرایند صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی تبادل نظر و تصمیم گیری می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا