اهم اخبارتجارت

مردم بیرون می‌روند، اما دیگر توان خرید ندارند!

رسول شجری ، از کاهش تقاضای کفش در شب عید خبر داد و گفت: تقاضای کفش نسبت به سالهای قبل کمتر شده و این در حالیست که تولیدکنندگان و فروشندگان معمولاً تعهدات خود در بازار اعتباری را در اسفند ماه پرداخت و بر روی این ماه حساب ویژه باز می‌کنند. بنابراین شرایط برای آن‌ها سخت تر شده است.

وی با اشاره به کاهش توان خرید مردم، اظهار کرد: دو سال اخیر به دلیل شرایط کرونایی مردم می ترسیدند به بازار بیایند و خرید کنند، اما حالا که این ترس تا حدودی برطرف شده، مردم قدرت خرید ندارند و بازار مانند همان روزها است و تغییر چندانی نکرده است.

رئیس اتحادیه کفش‌های دست دوز تهران با بیان اینکه قدرت خرید مردم نسبت به سال ۱۳۹۸ کاهش داشته، گفت: در یکی از بازدیدها شاهد بودیم که ساعت ۹ شب فقط فروشنده‌ها در مغازه بودند. به طور کلی قبلا مردم به خاطر کرونا بیرون نمی‌آمدند و حالا هم که درها را باز کردند، توان خرید ندارند.

چرا کفش گران شد؟

شجری در پاسخ به سوالی درباره افزایش قیمت کفش‌های عید نیز گفت: قیمت کفش نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته که جبری است و در اختیار تولیدکنندگان نبوده است. چرا که تولید کنندگان در حال حاضر با دو مشکل گرانی ارز و کمبود مواد اولیه مواجه هستند.

به گفته وی قیمت چرم طبیعی سنگین ۱۰۰ درصد و در برخی پوست‌ها ۱۲۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته که بر قیمت کفش تأثیر مستقیم دارد. علت آن هم خروج پوست خام و گوسفند مولد از کشور به صورت قاچاق و حتی در مواردی به صورت قانونی است. در حالی که کالای مورد نیاز کشور نباید صادر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا