اقتصاداهم اخباربانک، بیمه و بورستجارتفن آوری و ارتباطاتنشریه همگام با صنعتکار و تعاون

مدیرعامل پست بانک ایران گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد

به گزارش پایگاه خبری تولید و اقتصاد (تولید آنلاین) بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران در نشست خبری با تاکید بر افزایش پوشش ارائه خدمات بانکی در سطح کشور از ارائه خدمات بانکی به روستاییان با بیش از ۶ هزار باجه پست بانک خبر داد.

بهزاد شیری مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد در حال حاضر این بانک دارای ۴۰۳ شعبه در سراسر کشور می باشد و به جهت ارائه خدمات به روستاییان نزدیک به ۶۰۰۰ باجه در نقاط روستایی فعالیت می کنند.

وی اعلام کرد مدل فعالیت این بانک مدل همکاری مطلوب بین بخش خصوصی و دولتی است. وی همچنین اعلام کرد هزینه منابع بانکی در این بانک پایین است و این این مورد تاثیر به سزایی در کاهش هزینه ها داشته است.

بهزاد شیری در پاسخ اختصاصی به خبرنگار پایگاه تولید و اقتصاد (تولید آنلاین) در خصوص برنامه پست بانک برای ارائه تسهیلات به صاحبان کسب و کار خرد به نحوه ارائه تسهیلات بانکی به مشتریان این بانک خبر داد که با سه نوع نرخ ترجیهی، قرض الحسنه و تسهیلات عادی  به مشتریان ارائه می شود. هم چنین تسهبلات روستایی با نام طرح نیکان با نرخ ۴% به روستاییان ارائه می شود. وی از همکاری و تفاهم نامه با دیجی کالا در ارائه تسهیلات خرید کالا خبر داد.

در ادامه بهزاد شیری  گزارشی روند ارائه ضمانت نامه های بانکی، وصول مطالبات بدهکاران بانکی، تعداد و ترکیب نیروی انسانی، افزایش عملیات ارزی و بین المللی با رشد حجمی ۱۸% ارائه کرد. وی با ارائه گزاشی از ارائه خدمات بانکداری الکترونیکی  از کسب رتبه ششم این بانک در ارزیابی دولت در بین ۱۶۸ دستگاه اجرایی خبر دادو آن را موفقیت بزرگی برای مجموعه پست بانک قلمداد کرد.

در ادامه مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد که این بانک پس از ۱۳ سال توانسته ۳۸% از سود انباشته را به سهامداران خود تقسیم کند که این موضوع نیر در مجموعه پست بانک بی سابقه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا