اقتصاد

محدودیت مشاغل این بار رعایت شد!

کشور از اواخر تیر ماه وارد پنجمین موج کرونا شده که هنوز هم ادامه دارد و در روزهای گذشته رکود فوتی‌های کرونایی طی دو سال گذشته شکسته شد. در این شرایط بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا از دوشنبه تاریخ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ تا پایان روز شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ تنها ۲۱ رسته گروه شغلی یک در محدودیت جدید امکان فعالیت دارند و فعالیت سایر مشاغل ممنوع است.

همچنین در راستای مدیریت خیز پنجم بیماری در کشور، علاوه بر صنوف، کلیه ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها نیز از دوشنبه ۲۵ مرداد الی شنبه ۳۰ مرداد در سراسر کشور تعطیل است و از ظهر روز یکشنبه تردد بین استانی محدود می‌شود.

گزارش‌های میدانی حاکی از این است که برخلاف محدودیت‌های قبلی برای کنترل کرونا که در حد مصوبه ماند، این بار بیشتر مشاغل غیرضروری تعطیل هستند. اما در میان مغازه‌ها تعداد اندکی هم با کرکره نیمه باز فعالیت می‌کنند.

این در حالی است که در محدودیت‌های قبلی، حتی در تعطیلات سراسری تهران برای کنترل بیماری کووید ۱۹ از سه شنبه ۲۹ تیرماه تا پایان روز یکشنبه ۳ مرداد هم اصناف غیرضروری همچنان به فعالیت خود ادامه دادند که البته شرایط اقتصادی و نبود حمایت‌های دولتی در این وضعیت تاثیرگذار است. چرا که طبق اعلام مسئولان صنفی، حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد واحدهای صنفی اجاره‌ای هستند.

بنابراین هر چند انتقادات زیادی به نحوه اجرای محدودیت تردد بین استان به دلیل فاصله زمانی اعلام تا اجرا وارد شد، اما به نظر می‌رسد در مورد محدودیت‌های مشاغل این بار وضعیت بهتری حاکم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا