تشکلهاصنعت و معدن

لزوم حمایت دانشگاه ها از کارآفرینان/ مجمع کارآفرینان ایران پیوند میان دانشگاه و پیشرانان اقتصادی

معصومه حسینی، رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه الزهرا در خصوص روابط میان دانشگاه و کارآفرینان و چگونگی ارتقاء آن، در گفتگو با پایگاه خبری تولید و اقتصاد(تولیدآنلاین) اظهارکرد: در چندسالی که بحث کارآفرینی بسیار بر سر زبان‌ها افتاده است، دانشگاه‌ها سعی کردند که ارتباط خود را با کارآفرینان توسعه دهند که انگیزه‌ای را درون دانشجویان خلق کنند اما این تلاش‌ها به صورت مقطعی بوده و شاید اگر چهارچوبی ساختارمند در این میان وجود داشت این ارتباط استمرار بیشتری پیدا می‌کرد. درحال حاضر ارتباط دانشگاه و کارآفرینان مناسب است اما هنوز ظرفیت بیشتری وجود دارد که باتوجه به ایجاد فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه‌ها بیش از گذشته حضور کارافرینان در دانشگاه موثر است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دانشگاه باید به دنبال کارآفرینان باشد یا بالعکس، گفت: دانشگاه‌ها باید به سمت کارآفرینان حرکت کنند زیرا همواره پیشرانان اقتصادی و کارآفرینان درگیری‌ها و دغدغه‌های مختلفی دارند که به تبع برای این برقراری ارتباط نمی‌توانند پیش قدم شوند اما به دلیل اینکه دانشگاه وظیفه ترویج فرهنگ کارآفرینی را دارد می‌بایست به سراغ پیشرانان و کارآفرینان برود. حال این موضوع که کارآفرینان برای ارتباط با دانشگاه پیش دستی کنند اتفاقی نو و ایده ای بدیعی است که بی شک می‌تواند منافع بسیاری را هم برای هردو گروه رقم بزند.

رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه الزهراء درباره وضعیت اشتغال دانشجویان کارآفرینی با تاکید بر اینکه این موضوع بیشتر به فرد بستگی دارد، گفت: متقاضیان و علاقه مندان اگر به دانشگاه مراجعه کنند لیستی از مراکز کارآفرینی به آن‌ها داده می‌شود اما در مجموع به شکل انفرادی و بنابر تخصص و شایستگی‌های آن فرد صورت می‌گیرد.

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا مجمع کارآفرینان به عنوان یک پیوند دهنده میان دانشگاه و کارآفرینان می‌تواند گام های موثری در این زمینه بردارد یا خیر؟ اظهارکرد: اگر مجمع در جهت پیوند بدنه علمی کشور و پیشرانان اقتصادی کشور و کارآفرینان گام‌هایی را بردارد قطعا این ارتباط توسعه پیدا خواهدکرد و باتوجه به اهدافی که مجمع کارآفرینان ایران دنبال می‌کند می توان به ترمیم این شکاف امیدوار بود.

وی افزود: ماموریت ما در دانشگاه به این شکل است که پلی برای ارتباط دانشگاه و کارآفرین باشیم و دانشجویان نیاز دارند که با پیشران‌های اقتصادی در ارتباط باشند و این امکان را دانشگاه فراهم می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا