اهم اخباربازارکشاورزی و صنایع غذایی

قیمت میوه در روزهای آینده کاهش می‌یابد

به گزارش تولید آنلاین ، محسن محمودی رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران درباره دلایل گرانی قیمت میوه در بازار، اظهار کرد: بخشی از میوه‌های سردرختی به دلیل سرما زدگی روزهای گذشته از بین رفته‌اند و زمینه را برای عرضه این محصولات در بازار کم کرده‌اند.

وی افزود: به دلیل مشکلات پیش‌آمده برای بخش حمل‌ونقل کشور نیز، قیمت موز و برخی از میوه‌ها افزایش داشته است، اما نرخ این محصولات طی روزهای آینده دوباره به حالت قبل بر می‌گردد.

رئیس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران ادامه داد: هندوانه‌ای که اکنون در بازار به فروش می‌رسد محصول شیراز است و قیمت بالایی دارد، امیدواریم که قیمت این محصول نیز در روزهای آینده با آمدن محصول سایر مناطق کاهش یابد.

وی با بیان اینکه با توجه به رکود بازار، تقاضای زیادی برای خرید میوه‌ سردرختی وجود ندارد، تصریحکرد: بخشی از گردو، سیبگلاب، زرد آلو و گیلاس در روزهای گذشته آسیب دیده و قیمت آنها بالا رفته است، اما امیدوارم نرخ این محصولات نیز به تعادل برسد.

موز در میدان مرکزی به ۷ هزار تومان رسیده است

صابری گفت: بار موز در بندر تخلیه نمی‌شود تا بارگیری شود و به مناطق مختلف کشور ارسال شود به همین دلیل قیمت این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به ۷ هزار تومان رسیده است.

بنابراین گزارش قیمت برخی از میوهها در بازار به شدت افزایش یافته است به طوری که قیمت هر کیلوگرم هندوانه در شهر تهران ۲۲۰۰ تومان تا ۳۰۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد؛ خرده فروشان سطح شهر دلیل این امر را کاهش ورود بار جدید به بازار و افزایش تقاضا برای این محصول در ایام ماه مبارک رمضان می دانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا